گریبان‌گیری ورشکستگی از شهروندان روسی

کدخبر: 2350523

طبق اطلاعات سازمان فدرال ثبت روسیه، در سه ماه نخست سال جاری میلادی، میزان ورشکستگی شهروندان روس ۶۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل شده و نرخ تورم در این کشور هم طی یک ماه گذشته به ۰.۶ درصد رسیده است.

روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، بر اساس اطلاعات منتشره از سوی سازمان فدرال ثبت فدراسیون روسیه نوشته است که در ماه ژانویه - مارس (سه ماه نخست) سال جاری میلادی (2020) ، 22 هزار و چهارصد نفر نفر از شهروندان روس ورشکسته شده‌اند که 68 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2019 است.

طبق داده‌های ثبت شده در این سازمان، در طول یکسال تعداد ورشکستگی افراد از جمله کارآفرینان، 68 درصد افزایش یافته و در پایان ماه مارس به 22.4 هزار نفر رسیده است.

از زمان راه اندازی مؤسسه ورشکستگی شخصی (در اکتبر سال 2015) ، تعداد شهروندانی که قادر به پرداخت بدهی‌های خود نیستند ، هشت برابر شده است.

در سه ماهه نخست سال 2020 ، در شرایط مطلق ، رشد ورشکستگی در مسکو - 1400 نفر (+40.5 درصد) ، منطقه مسکو - 1300 نفر (+ 64.2 درصد) و منطقه کراسنودار - 1200 نفر (+ 117.8 درصد) بوده است. اکثریت قریب به اتفاق موارد ورشکستگی یعنی 93 درصد توسط خود بدهکاران آغاز شده است.

طبق پیش بینی مقامات این سازمان، در سال 2021 باید منتظر افزایش ورشکستگی ها هم در بین مردم عادی و هم در میان مشاغل مختلف، به توجه به بحران اقتصادی فعلی در نتیجه شیوع بیماری کرونا و کاهش قیمت نفت بود.

در عین حال، سرویس فدرال آمار روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور در ماه مارس در مقایسه با ماه فوریه (ماه قبل) 6/0 درصد بود و نرخ تورم سالانه هم حدود 2.5 درصد است.

چنین نرخ تورمی در شرایطی که رشد تقاضای مصرف کنندگان برای مواد غذایی و کالاهای اساسی مورد نظر با توجه به گسترش بیماری کرونا، اهمیت پیدا می‌کند.

بر اساس داده‌های سرویس فدرال آمار روسیه ، طی یک ماه گذشته ، قیمت محصولات غذایی 1 درصد و قیمت خدمات 0.1 درصد افزایش یافته. قیمت محصولات غیرغذایی هم 0.5 درصد افزایش پیدا کرده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: