وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی به کدام زوج ها تعلق میگیرد؟

کدخبر: 2350459

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: زوج هایی که از ابتدای سال ۹۶ ازدواج کرده‌اند، اما تاکنون موفق به دریافت وام ازدواج نشده اند، می‌توانند در سالجاری برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ازدواج اقدام کنند.

منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس درباره وام ازدواج 100 میلیون تومانی در سالجاری، اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، در قالب قانون بودجه سال 99، مبلغ وام ازدواج به 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: طبق این مصوبه، که در چارچوب قانون بودجه سال 99 به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده، به هرکدام از زوج ها مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق میگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به شرایط تخصیص وام 100 میلیون تومانی ازدواج به زوج ها اشاره و تاکید کرد: طبق مصوبه مجلس و آن طور که در قانون بودجه 99 آمده، وام ازدواج 100 میلیون تومانی به زوج هایی که تاریخ عقدشان از ابتدای سال 96 بوده و تاکنون موفق به دریافت تسهیلات ازدواج نشده اند، تعلق میگیرد و میتوانند برای دریافت آن اقدام کنند.

مرادی اضافه کرد: طبق قانون بودجه سال 99، بانک ها مکلف شده اند که تسهیلات 100 میلیون تومانی ازدواج را از محل منابع سپرده‌های قرض الحسنه و تنها برای هر 50 میلیون تومان، یک ضامن درخواست کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: گرچه نرخ تورم روند افزایشی داشته، اما معتقدم افزایش مبلغ تسهیلات ازدواج کمک مناسبی به جوانان در مسیر ازدواج است، اما باید کمک ها بیش از این مبالغ باشد.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: از نظام بانکی کشور نیز انتظار داریم شرایط مناسبی برای بهره‌گیری جوانان از تسهیلات 100 میلیون تومانی ازدواج را فراهم کرده و مانع تراشی نکنند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: