مرگ کرونایی، مخفی کاری آمریکایی

کدخبر: 2350405

براساس یک گزارش بسیاری از آمریکایی هایی که بر اثر کرونا جانشان را از دست میدهند در آمار رسمی تلفات فزاینده این کشور ثبت نشده اند.

کارشناسان بهداشت عمومی و مقامات دولتی درگیر در این گزارش معتقدند کروناویروس جدید در حال گسترش است و مطمئناً آمریکایی های زیادی را کشته که در شمار تلفات این کشور ثبت نشده اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده (سی دی سی) فقط مرگ و میرهایی را شمارش می کند که در آن حضور ویروس کرونا در آزمایشگاه تأیید شده باشد. کریستن نوردلاند سخنگوی (سی دی سی) گفت: ما می دانیم که این آمار دست پایین گرفته شده است.

عدم دسترسی گسترده به آزمایش مناسب در هفته های اولیه شیوع این بیماری در ایالات متحده باعث شد که بسیاری از مبتلایان به بیماری های تنفسی بدون شمارش، جان خود را از دست بدهند. حتی در حال حاضر هم بسیاری از افرادی که در خانه یا خانه سالمندان جان خود را از دست می دهند مورد آزمایش ویروس کرونا قرار نمی گیرند.

در نتیجه، مقامات بهداشت عمومی و دولتی آمریکا فاقد دید کاملی درباره میزان تلفات این بیماری همه گیر به منظور ارزیابی و تلاش برای پاسخگویی هستند.

دانشمندانی که آمار مرگ و میر ناشی از آنفولانزا و سایر بیماریهای تنفسی را تجزیه و تحلیل می کنند، می گویند هنوز برای تخمین زدن تعداد تلفات خیلی زود است. به گفته آنها، برای بیماری ای با علائم شایع مانند کووید 9 ، تعداد مرگ و میری که توسط نتایج آزمایش مثبت برای ویروس کرونا بدست آمده است بخش کوچکی از کل تلفات ناشی از این بیماری را نشان می دهد.

ارسال نظر: