روحانی: کرونا و دستاوردهای قابل توجه اندیشمندان جوانان

کدخبر: 2350397

رئیس جمهور دستاوردهای دانشمندان، نخبگان علمی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در حوزه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا را مغتنم و قابل توجه دانست.

حسن روحانی امروز (یکشنبه ۱۷ فروردین) در حاشیه جلسه هیأت دولت در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و محصولات وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دفاع و پشتیبانی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برخی از دانشگاه های کشور در حوزه مقابله با ویروس کرونا، دستاوردهای دانشمندان، نخبگان علمی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در حوزه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا را مغتنم و قابل توجه دانست و اظهارداشت: توجه دولت تدبیر و امید به توسعه زیرساخت‌های کشور در سه حوزه بهداشت و درمان، فضای مجازی و شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شده که امروز در حالی که بسیاری از کشورهای دنیا در زمینه بهداشت و سلامت و تجهیزات پیشرفته مرتبط برای مقابله با بیماری کرونا دچار مشکل شده‌اند در ایران به دلیل وجود متخصصان و دانشمندان دلسوز با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

وی ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم از ابتدای شروع به کار توجه ویژه‌ای به توسعه و تقویت زیرساخت‌های کشور داشته است و امروز ساماندهی برخی از این زیرساخت‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا به کمک کشور آمده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: در زمینه تقویت و توسعه زیرساخت‌‌های سلامت و بهداشت امروز شاهد آن هستیم که امکانات و تجهیزات پیشرفته درمانی و بهداشتی به کمک پزشکان متخصص و متعهد کشورمان آمده است.

روحانی گفت: تقویت زیرساخت‌های حوزه فضای مجازی و دولت اکترونیک نیز موجب شده تا در دوره محدودیت‌های رفت و آمد و ماندن شهروندان در خانه‌های خود، فعالیت‌های ضروری مردم و کشور متوقف نماند و از طریق فضای مجازی انجام شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: همچنین توجه دولت به توسعه فضای مجازی باعث شده تا در شرایط سخت امروز، در عرصه تولید و در انجام امور اجرایی کشور و هم در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی با کاستی و مشکل چندانی مواجه نباشیم و بتوانیم در عرصه مقابله با شیوع ویروس کرونا نقش‌آفرینی کنیم.

روحانی در ادامه به اقدامات دولت در زمینه تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در دوران فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم خدمات زیادی در حوزه تقویت زیرساخت‌های مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است و این کار موجب ارتقاء کسب و کار، توسعه فناوری و حتی ارتقاء رتبه علمی کشورمان در جهان شده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید بسیاری از کالاها و تجهیزاتی که پیش از این نیازمند واردات بودیم، به خودکفایی رسیده و در داخل کشور تولید می‌کنیم و این کار ضمن صرفه‌جویی ارزی بازار وسیع اقتصادی نیز برای کشورمان ایجاد کرده است.

رئیس جمهور افزود: توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان همچنین باعث فعال شدن نخبگان جوان و ایجاد پیوند و ارتباط نزدیک نخبگان و اندیشمندان با حوزه تولید و صنعت شده است.

روحانی خاطر نشان کرد: دستاوردهای ارایه شده در این نمایشگاه هم نوید تولید دستگاه‌های مورد نیاز برای درمان و آزمایش های سریع ویروس کرونا در ایران را داد و هم موجب تولیدات مضاعف و افزایش تولید اقلام بهداشتی از جمله دستکش، ماسک، گان و دستگاه‌های پیشرفته پزشکی شده است که از همین‌جا از همه فعالان این حوزه تشکر و قدردانی می‌کنم و بی‌تردید ملت ایران نیز قطعاً قدردان تلاش شبانه‌روزی دانشمندان، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خود است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: