هشدار «عبدالمهدی» درباره سوء‌استفاده برخی از کرونا در عراق

کدخبر: 2350337

نخست وزیر پیشبرد امور عراق درباره سوء‌استفاده برخی از بحران کرونا برای ایجاد سردرگمی و تنش در کشور هشدار داد.

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیرپیشبرد امور عراق در نشست روز شنبه (۴ آوریل) هیأت دولت درباره سوء استفاده از بحران کرونا در عراق برای ایجاد تنش و سردرگمی در اوضاع کشور با اطلاعات دروغین هشدار داد.

به نوشته پایگاه خبری «المسله» در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری آمده است: شورای امنیت ملی عراق، شنبه شب نشست دوره‌ای خود را به ریاست عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور برگزار کرد و در این نشست تحولات امنیتی و اقدامات پیشگیرانه مربوط به مقررات منع آمد و شد در سایه شیوع ویروس جدید کرونا و سایر مسائل روز که در دستور کار این نشست درج شده بود، بررسی شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

عبدالمهدی در این نشست تاکید کرد که عراق تدابیر زودهنگامی برای مهار ویروس کرونا اتخاذ کرد و وضعیت سلامت و بهداشت و مقررات منع آمد و شد ما در مقایسه با سایر کشورهای جهان که در حال پرداخت بهای اهمال خود در قبال این ویروس هستند، بسیار قابل قبول و خوب است.

وی افزود: این در حالی است که عراق با شرایط سیاسی دشوار و چالش‌های تروریستی و اقتصادی متعددی از جمله کاهش قیمت نفت مواجه است. پیگیری‌های به طور مستمر ادامه دارد و آمار مبتلایان و قربانیان را نمی‌توان پنهان کرد.

نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق از همبستگی عراقی‌ها در این بحران ، ایفای نقش نیروهای امنیتی که هر روز در راه مقابله با تروریسم و شکست حملات آن، شهید و زخمی تقدیم می‌کنند و نیز تلاش‌های وزارت بهداشت و زیرمجموعه‌های آن و نیز اقدامات صورت گرفته برای پاسخگویی به مطالبات اتباع عراقی در کشورهای اروپایی تقدیر کرد.

وی در ادامه درباره تلاش‌های برخی برای سوء استفاده از بحران جاری در کشور با ارائه اطلاعات دروغین و گمراه‌کننده برای ایجاد هرج و مرج و سردرگمی در کشور، هشدار داد و بر ضرورت اعتماد عراقی‌ها به خود، شایستگی‌ها وتوانمندی‌هایشان و تداوم تلاش برای مقابله با شیوه ویروس کرونا و افزایش آگاهی‌ها برای برون رفت از این بحران که همه جهان را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت عراق تا دیروز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ۸۲۰ نفر و شمار جان‌باختگان ۵۴ نفر است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: