مراقب ایمیل‌های کرونایی باشید!

کدخبر: 2350297

به تازگی کارشناسان در مورد افزایش ایمیل های آلوده و مخرب با عناوین مرتبط با ویروس کرونا و نفوذ هکرها به اطلاعات شخصی کاربران رایانه های شخصی هشدار داده اند.

نسیم آنلاین : به تازگی کارشناسان در مورد افزایش ایمیل های آلوده و مخرب با عناوین مرتبط با ویروس کرونا و نفوذ هکرها به اطلاعات شخصی کاربران رایانه های شخصی هشدار داده اند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان و تحلیلگران امنیت سایبری فعال در شرکت تحقیقاتی- امنیتی Proofpoint به تازگی اعلام کردند که همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا و همه گیری آن در بسیاری از کشورهای جهان، طیف وسیعی از گروههای هکری و مجرمان سایبری با فرصت طلبی و سوء استفاده از خانه نشینی و دورکاری شهروندان و همچنین افزایش نگرانی های ناشی از شیوع ویروس خطرناک و مرگبار کرونا یا بیماری کووید-۱۹ به ارسال ایمیل های آلوده و مخرب با تیتر و لینک های مربوط به ویروس کرونا اقدام کرده اند و بدین ترتیب با حملات فیشینگی و بدافزاری توانسته اند به خیل عظیمی از داده‌ها و اطلاعات شخصی کاربران نفوذ و دست پیدا کنند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت زد دی نت آمده است گروه های متعددی از هکرها و مجرمان سایبری همزمان با شیوع گسترده و ویروس خطرناک و مرگبار کرونا اقدام به ارسال ایمیل‌های فیشینگ، اسکم (scams) ، اسپم (spam) و آلوده به بدافزار کرده‌اند به گونه ای که بر اساس یافته های کارشناسان شرکت تحقیقاتی مذکور در هفته گذشته بالغ بر ۵۰۰ هزار پیام، ۳۰۰ هزار لینک url آلوده به بدافزار و همچنین ۲۰۰ هزار ضمیمه ایمیل مخرب و آلوده که همگی با عناوین و لینک های مربوط به ویروس کرونا به دست کاربران رسیده بوده است، ثبت و گزارش شده است.

نحوه دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران از طریق حملات بدافزاری و فیشینگی ، ارسال یک ایمیل آلوده و مخرب با عناوین مرتبط با اطلاع رسانی یا هرگونه مساله مربوط به بحران کروناست که در آن یک لینک یا فایل ضمیمه شده قرار دارد و کاربر به محض باز کردن و کلیک کردن بر روی آنها، بخش زیادی از اطلاعات خود را به طور ناخودآگاه در اختیار هکرها قرار می دهد.

بر اساس نموداری که در زیر آمده است، روند ناگهانی افزایش تعداد حملات فیشینگ در مارس ۲۰۲۰ تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا یا بیماری کووید-۱۹ به وضوح قابل مشاهده است:

ارسال نظر: