شرط عراق برای بازگشت خانواده‌های داعشی به محل سکوتشان

کدخبر: 2350224

یک مقام حشد الشعبی اعلام کرد که خانواده‌های عراقی تنها طبق شروط تعیین شده می‌توانند به مناطق سکونت قبلی خود بازگردند.

«علی الحسینی» از مقامات ارشد الحشد الشعبی روز پنجشنبه سرنوشت خانواده‌های داعش در استان‌های کرکوک و صلاح الدین را مشخص کرد.

الحسینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «خانواده‌های سرکرده‌ها و تروریست‌های گروهک داعش در کرکوک و صلاح الدین به مناطق خود بازنگشته‌اند و این نیروهای امنیتی هستند که بازگشت این خانواده‌ها را پس از بررسی وضعیت قانونی آنها تعیین می‌کند».

وی افزود: «هر خانواده‌ای که تمایل به بازگشت به زادگاه و مناطق قبلی سکونت خود را دارد باید از فرزندان داعشی خود اعلام برائت کند و همه اطلاعات مربوط به آنها را در اختیار نیروهای امنیتی قرار دهد».

این مقام الحشد الشعبی گفت: «بازگشت خانواده‌هایی که هنوز افکار و عقاید داعشی دارند و آن را گسترش می‌دهند معقول نیست»

الحسینی گفت: «نیروهای امنیتی کودکان، زنان و سالخوردگان را مقصر اقدامات تروریستی نزدیکانشان نمی‌دانند، اما در موضوع بازگشت آنها قانون است که تصمیم می گیرد و اینکه جامعه عراق تا چه اندازه حاضر به پذیرش آنهاست».

گروهک تروریستی داعش در ژوئن ۲۰۱۴ کل استان‌های نینوی، صلاح الدین و الانبار در عراق و بخش‌هایی از استان‌های دیالی و کرکوک را به طور نسبی تصرف کرده بود اما به مدد نیروهای مسلح و الحشد الشعبی در عراق در نوامبر ۲۰۱۷ پایان حاکمیت داعش بر عراق و سوریه اعلام شد، اگرچه هنوز هسته‌های خفته داعش در استان‌های مذکور عراق و برخی مناطق شرق سوریه فعالیت دارند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: