در مقر زیرزمینی اسرائیل برای کرونا چه خبر است؟

کدخبر: 2350218

رژیم صهیونیستی مرکز مدیریت مبارزه با ویروس کرونا را به پناهگاهی زیرزمینی که تنها 5 درصد آن از بیرون نمایان است، منتقل کرده است.

نسیم آنلاین : رژیم صهیونیستی مرکز مدیریت مبارزه با ویروس کرونا را به پناهگاهی زیرزمینی که تنها 5 درصد آن از بیرون نمایان است، منتقل کرده است.

با بالا رفتن شمار مبتلایان و افزایش شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی، مقامات اسرائیلی برای مدیریت و کنترل بحران کرونا و پیامدهای آن، تصمیم گرفتند به یک مقر زیرزمینی نقل مکان کنند.

این مقر در نزدیکی پارلمان اسرائیل و ساختمان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

بنای این مقر در زمان جنگ سی و سه روزه با لبنان در سال 2006 و از ترس موشک‌باران ساختمان‌های دولتی و بناهای مهم سیاسی ساخته شده است. تنها ورودی این ساختمان روی زمین قرار دارد که آن نیز با دیوارهای بتنی محصور شده است.

بر اساس گزارشات، ساختمان اصلی بسیار پایین‌تر از ورودی‌ها در سطح زمین قرار دارد و با نگاهی بلندمدت برای مقابله با جنگ‌های فرسایشی بیولوژیک و شیمیایی ساخته شده است.

رسانه‌های اسرائیلی روز سه‌شنبه اعلام کردند کابینه امنیتی اسرائیل، جلسات و نشست‌های هفتگی خود را به این مقر منتقل کرده است. اگرچه هدف از انتقال جلسات به این مقر، حفظ سلامتی مقامات بلندپایه سیاسی و مدیریتی عنوان شده؛ به نظر می‌رسد هدف اصلی، جلوگیری از درز اخبار مرتبط با تصمیم‌گیری‌ها بوده باشد. از سویی دیگر، برخی خبرنگاران معتقدند همین انتقال نشان می‌دهد شیوع کرونا در اسرائیل، تا چه اندازه جدی و مهیب است.

ارسال نظر: