دستور جدید پوتین بعد از رشد ۱۹ درصدی ابتلا به کرونا

کدخبر: 2350198

رئیس جمهوری روسیه قانونی را امضاء کرد که به دولت اجازه اعلام وضعیت اضطراری در رابطه با شیوع ویروس کرونا را می‌دهد.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه قانون مربوط به حق دولت برای اعلام وضعیت اضطراری در کشور را امضاء کرد.

این سند که در پرتال اطلاعات حقوقی منتشر شده، به دولت فدراسیون روسیه اجازه می دهد تا در صورت ضرورت در رابطه با شیوع ویروس کرونا، در کشور وضعیت اضطراری اعلام کند. به ویژه ، دولت قادر خواهد بود تا کار بر اساس یک سیستم یکپارچه پیشگیری و مقابله با این بیماری را هماهنگ کند.

علاوه بر این، کابینه وزرا این حق را خواهد داشت تا تجارت وسایل پزشکی را محدود کند ، روش خاصی برای ثبت و گردش داروها و وسایل پزشکی در نظر گرفته شده برای استفاده در شرایط اضطراری و به منظور پیشگیری و درمان بیماری‌هایی که برای عموم مردم خطرناک باشد را به اجرا بگذارد.

ولادیمیر پوتین همچنین قانونی را امضاء کرد که اصلاحاتی در قانون مربوط به مجازات ‌های جزایی در شرایط قرنطینه را در نظر گرفته است. در این اصلاحیه جرایم نقدی و حتی محکومیت حبس برای شهروندان آلوده به دلیل نقض رژیم "خودانزوایی" (قرنطینه خانگی) تعیین می کند.

پیش از این ، در تاریخ 31 مارس (12 فروردین) ، این تغییرات در نشست غیرعلنی شورای فدراسیون (سنای روسیه) تصویب شده بود.

تأیید رشد نزدیک به 19 درصدی ابتلا به کرونا در روسیه

این خبرگیاری همچنین گزارش داد، "تاتیانا گلیکووا" معاون نخست وزیر روسیه عصر روز چهارشنبه در نشست اعضای دولت با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین که بصورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد، اعلام کرد که در روسیه تعداد بیماران مبتلا به COVID-19 روزانه با رشدی 18.8 درصدی در حال افزایش است.

وی به پوتین گزارش داد: «در کشور در حال حاضر شیوع عفونت ویروس جدید کرونادر 75 منطقه از کشور ثبت شده است و موارد آن 2 هزار و 777 مورد است و در شبانه روز گذشته 440 مورد افزایش یافته است.»

به گفته وی ، فعلاً در 10 منطقه فدرال روسیه هیچ مورد بیماری کرونا دیده نشده است ، ولی نمی توان بدون اقدام کنار نشست، برای اینکه تعداد مناطق درگیر در این بیماری همه گیر روزانه حدود دو نفر افزایش می یابد. و لازم است تا اقدامات برای اجرای دقیق فاصله اجتماعی تمدید شود.

رئیس جمهوری روسیه نیز در این نشست آن-لاین ، اذعان کرد که وضعیت شیوع عفونت کرونا در کشور پیچیده‌تر شده است و در سراسر جهان هم وضعیت بسیار دشواری در رابطه با گسترش ویروس کرونا بوجود آمده است.

پوتین یادآور شد که بیش از 3.3 میلیون نفر در روسیه در قرنطینه پزشکی قرار داشته و 292.7 هزار نفر هم در بصورت انزوای فردی، تحت نظارت پزشکی هستند.

روز چهارشنبه در روسیه اعلام شد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور طی شبانه روز گذشته 440 نفر افزایش یافته و در مجموع به 7577 مورد آلودگی در 75 منطقه از روسیه رسیده است. تعداد قربانیان کرونا به 24 نفر افزایش یافته و در مجموع 190 نفر هم بهبود یافته ‌اند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: