استفاده از وب‌سایت‌های اطلاع‌رسانی کرونا برای فیشینگ

کرونا حملات فیشینگ را ۳۵۰ درصد افزایش داد

کدخبر: 2350186

از آغاز شیوع کرونا در جهان، حملات فیشینگ افزایش چشمگیری یافته است.

نسیم آنلاین : شما از خطر کرونا خود را قرنطینه کرده‌اید اما معلوم نیست حساب‌های بانکی و اطلاعات شخصی شما هم از خطر در امان باشند. از آغاز شیوع کرونا در جهان، حملات فیشینگ افزایش چشمگیری یافته است.

فیشینگ یا ساخت وبگاه جعلی برای دزدیدن اطلاعات شخصی مانند اطلاعات حساب‌های بانکی در قرنطینه هم ادامه دارد و حتی افزایش یافته است. شیوع کرونا و ماندن مردم در خانه، استفاده آنها از اینترنت را افزایش داده و همین موضوع، فرصتی را برای هکرها و کلاهبرداران فراهم کرده تا با ترتیب دادن حملات فیشینگ اطلاعات حیاتی کاربران را سرقت کنند.

بر اساس گزارشی از شرکت گوگل ، این عناصر شرور بسیار موفق هستند. گوگل در ژانویه امسال، 149 هزار و 195 وب‌سایت فیشینگ کشف کرده که در فوریه با افزایش 50 درصدی به 293 هزار و 235 مورد رسیده است. اکنون در ماه مارس، این تعداد به 522 هزار و 495 مورد رسیده که در مقایسه با ابتدای سال 2020، افزایش 350 درصدی داشته است.

یک عامل مهم در افزایش حملات فیشینگ، ظهور وب‌سایت‌های جعلی کوید 19 که ادعا می‌کنند اطلاعاتی در مورد این ویروس یا نوع درمان آن دارند، است. بر اساس اعلام شرکت امنیتی «ریسک آی‌کیو» با رهگیری کلیدواژه‌هایی در مورد ویروس کرونا بیش از 350 هزار وب‌سایت مشکوک در مورد ویروس کرونا پیدا کرده که بین نهم مارس تا 23 مارس ساخته شده‌اند.

سال‌های متمادی است که در مورد حملات فیشینگ هشدار داده می‌شود. کاربران اینترنت در تشخیص یک وب‌سایت واقعی و جعلی به شکل فاجعه‌باری بی‌اطلاع هستند. اکنون که تمام جهان درگیر ویروس کرونا است، فرصتی برای کلاهبرداران پیش آمده تا با آزادی کامل سرقت‌های خود را انجام دهند. علاوه بر این، تماس‌های تلفنی کلاهبرداران با پوشش اطلاع‌رسانی در مورد کیت‌های تست کرونا نیز افزایش یافته است.

ارسال نظر: