اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به زودی

کدخبر: 2350133

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غربالگری ۶۷ میلیون نفر از ایرانیان و ارجاع بیش از ۱۹ هزار نفر به بیمارستانها خبر داد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غربالگری 67 میلیون نفر از ایرانیان درخصوص ویروس کرونا خبر داد.

وی افزود: حدود 55 میلیون نفر از این افراد به صورت تلفنی غربالگری شده و 12 میلیون نفر هم با مراجعه به سامانه در نظر گرفته شده غربالگری شدند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: این گام بزرگ به وسیله همکاری مردم صورت گرفت و این موضوع نشان می‌دهد مردم به نظام سلامت اعتماد دارند.

نمکی با اشاره به این مطلب که 430 هزار نفر از این عزیزان ویزیت شدند گفت: به 104 هزار نفر مراقبت در منزل توصیه شده و 2584 هم درمان سرپایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: البته 19247 نفر هم به بیمارستان ارجاع داده شدند که 5988 نفر در بیمارستان بستری شدند و این غربالگری بار سنگینی از دوش بیمارستان‌های ما برداشت.

وزیر بهداشت تاکید کرد: پس از فاصله گذاری گذاری اجتماعی که تا بیستم در حال اجرا است طرحی را با عنوان فاصله گذاری هوشمند اجرا خواهیم کرد که برای بازگرداندن کسبه که خدمات خاصی ارایه می‌دهند یا مراکز علمی فرهنگی و مذهبی با پروتوکولی که کارشناسان ما اعلام می‌کنند فعالیت خواهند کرد.

نمکی افزود: وضعیت ما در استان‌ها بهتر از قبل است اما این به معنای مهار بیماری کرونا نیست بلکه به معنای مدیریت بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که به فاز مهار بیماری برسیم این موضوع را به همه مردم اعلام خواهیم کرد البته در برخی استان‌ها در حال مهار بیماری هستیم.

وزیر بهداشت گفت: از مردمی که در سیزدهمین روز از فروردین در خانه ماندند و به طبیعت نرفتند تشکر می‌کنم و این را همه باید بدانیم که چاره‌ای نیست که برای عبور از بحران بر خلاف سال‌های قبل رفتار کنیم.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: