انتشار جزئیات طرح مقابله با کرونا در نوار غزه

کدخبر: 2350126

کمیته پیگیری فعالیت دولتی در نوار غزه از طرح خود برای مقابله با ویروس کرونا رونمایی کرد.

نوار غزه بیش از سیزده سال است که در معرض محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی قرار دارد که این محاصره اوضاع بهداشتی و انسانی فاجعه باری را برای این منطقه بسیار کوچک از نظر جغرافیایی به وجود آورده است و شیوع ویروس کرونا در جهان، زنگ خطر را برای این منطقه کوچک با تراکم جمعیتی بسیار بالا به صدا درآورده است و سبب شد تا مسئولان این منطقه اقدامات و تدابیر اضطراری را برای جلوگیری از شیوع کرونا اتخاذ کنند.

در این زمینه «محمد عوض» رئیس کمیته پیگیری فعالیت دولتی غزه از اتخاذ تدابیر شدیدتری برای مقابله با ویروس کرونا با توجه به محدود بودن امکانات در این منطقه خبر داد.

اظهارات محمد عوض در جریان نشستی مطرح شد که دفتر اطلاع رسانی دولتی با حضور فعالان رسانه ای درباره طرح دولتی برای مقابله با ویروس کرونا در نوار غزه برگزار کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شهاب، عوض در این نشست گفت این مرحله به دقت در اقدامات و دقت در انتشار خبرها با توجه به حساسیت شرایطی که نوار غزه در رویارویی با ویروس کرونا به سر می برد، نیاز دارد.

وی افزود : مرحله منع رفت و آمد در نوار غزه را ما در مراحل مختلفی بررسی کردیم و خوشحال هستیم که تا کنون به این مرحله نرسیده ایم. ما بر اساس طرح دولتی در زمینه های مختلف فعالیت می کنیم و ماموریت اساسی ما حفظ سلامت ملت فلسطین است.

وی به تشریح تلاشهای دولتی که تمام وزارتخانه ها و نهادهای مختلف در مقابله با ویروس کرونا انجام می دهند به ویژه تلاشهای وزارتخانه های بهداشت و توسعه اجتماعی و داخلی پرداخت.

از سوی دیگر یوسف ابوالریش معاون وزارت بهداشت فلسطین گفت این وزارت کمیته هایی را برای مقابله با کرونا تشکیل داده است.

وی بر ضرورت پذیرش تصمیمات و دستورالعملهای طرفهای دولتی از سوی جامعه فلسطینی برای مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت ماهیت این ویروس تا لحظه مشخص نیست.

ابوالریش خاطر نشان کرد وزارت بهداشت، سناریوهایی را برای مقابله با این ویروس آماده کرده است که مهمترین آن باقی ماندن در دایره منع و پیشگیری است، بدترین احتمال این است که در صورت شکست تمام تلاشها احتمال افزایش مبتلایان به کرونا در غزه و کرانه باختری به هزار نفر بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی است، ولی ما سناریوی دشوارتری را در نظر گرفته ایم مبنی بر اینکه تعداد مبتلایان به دو هزار نفر برسد.

وی افزود: ما از نظر آموزش تیمها و به کارگیری و جذب جدید نیرو و بررسی تمام امکانات بهداشتی نوار غزه برای مهار این وضع آماده شده ایم و وزارت بهداشت در چارچوب طرح خود، بیمارستان اختصاصی را آماده کرده که در صورت بدترین شدن اوضاع فقط به بیماران کرونایی اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به پویش «در خانه بمان» و خدمات رسانی رایگان بهداشتی به مردم غزه اظهار داشت ازمهمترین چالشهای پیش روی وزارت بهداشت در غزه، چالش کادر انسانی است، و کمبود امکانات و تجهیزات هم چالش دیگری به شمار می رود.

غازی حمد معاون وزارت توسعه اجتماعی فلسطین هم گفت این وزارت مسئول تامین نیازهای مراکز قرنطینه است و خدمات مختلفی را برای 35 مرکز قرنطینه تامین کرده است.

حمد افزود در مراکز قرنطینه بهداشتی، حدود 2020 نفر شامل شهروندان و اعضای کادر بهداشتی و وزارت داخلی قرنطینه هستند و این وزارت روزانه حدود 6 هزار وعده غذا به قرنطینه شدگان ارائه می کند.

وی به همبستگی و همراهی گسترده مردمی با مراکز قرنطینه بهداشتی و حمایت آنها اشاره کرد و گفت وزارت توسعه اجتماعی طرحی را در صورت بدتر شدن اوضاع تهیه کرده است.

وی افزود در صورتی که منع آمد و شد اعمال شود، ما توان خدمات رسانی به 200 هزار خانواده نیازمند یا کسانی را که متضرر یا بیکار شده اند، داریم و فهرستی ازخانواده های نیازمند را آماده کرده ایم.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: