کرونا و ادامه سربازگیری و آموزش نظامی پنتاگون

کدخبر: 2350107

به‌رغم شیوع کرونا در سراسر آمریکا و ابتلای بیش از 180 هزار نفر به ویروس مرگبار کرونا و مرگ بیش از 3500 آمریکایی، پنتاگون همچنان اصرار دارد فرایند جذب نیروهای نظامی و سربازان در پادگان‌های آموزشی ادامه داشته باشد.

نسیم آنلاین : به‌رغم شیوع کرونا در سراسر آمریکا و ابتلای بیش از 180 هزار نفر به ویروس مرگبار کرونا و مرگ بیش از 3500 آمریکایی، پنتاگون همچنان اصرار دارد فرایند جذب نیروهای نظامی و سربازان در پادگان‌های آموزشی ادامه داشته باشد و دوره‌های آموزشی نظامی تعطیل نشود.

پلیس نیوجرسی «پارتی‌های کرونا» را توقیف می‌کند، مقامات فلوریدا یک کشیش را به جرم نقض دستورالعمل‌های بهداشتی بازداشت می‌کنند، نیروهای ایالتی در طول مرز لوئیزیانا و تگزاس مراقب رعایت قرنطینه هستند؛ اما پادگان‌های آموزشی نظامی پنتاگون در سراسر ایالات متحده همچنان در حال فعالیت هستند.

وب‌سایت « میلیتاری » گزارش می‌دهد برخلاف هشدارهای که به پنتاگون در مورد احتمال ابتلای سربازان به ویروس کرونا داده شده، وزارت دفاع آمریکا همچنان به سربازگیری از مردان و زنان جوان برای استخدام در ارتش آمریکا ادامه می‌دهد. این وب‌سایت هشدار داده ابتلای یک نفر در یکی از پادگان‌های آموزشی کافی است تا تعداد قابل توجهی از سربازان و نظامیان آمریکایی به کرونا مبتلا شوند.

برخی یگان‌ها و واحدهای نظامی مثلاً در نیروی دریایی سعی کرده‌اند جذب نیروی نظامی را از طریق آموزش‌های مجازی دنبال کنند؛ اما اردوگاه‌های آموزش نظامی که هزاران نیرو با وضعیت‌های سلامتی گوناگون در آن استقرار دارند؛ همچنان پر از افراد است. تالارهای غذاخوری و آسایشگاه‌ها مکان‌های خطرناکی از جهت میزان ابتلا به کروناست.

یک افسر ارشد پنتاگون به این وب‌سایت گفته است آموزش عملی نظامی برای تأمین امنیت ملّی آمریکا ضروری است. واشنگتن‌پست شانزدهم مارس خبر داد مقامات پنتاگون به توصیه‌های فرماندهان نظامی مبنی بر توقف 30 روزه دوره‌های آموزشی توجهی نکرده‌اند و دستور داده‌اند دوره‌های آموزشی و استخدام نیروهای نظامی همچنان ادامه یابد.

یک نیروی ارشد دریانوری ارتش آمریکا نیز گفته است: «اگر تصمیم‌گیران اعتقاد دارند امکان سرایت عفونت در فضاهای بسته و فشرده جمعیتی بالاست، [با تعطیل نکردن پادگان‌ها] اعتقاد خود را زیر سؤال می‌برند». از دید نظامیانی که با وب‌سایت «میلیتاری» مصاحبه کرده‌اند ابتلای نظامیان رده پایین به ویروس کرونا خود یک تهدید امنیت ملّی و آمادگی دفاعی در میان نظامیان آمریکاست: «اگر اتفاقی بیفتد، چطور باید به خانواده سربازان توضیح داد؟ و همین طور اگر برای افسران و نظامیان و مربیانی که به دنبال تربیت و آموزش تازه‌سربازان اتفاقی بیفتد و آنها به کرونا مبتلا شوند».

افسر آموزش‌دهنده دیگری به «میلیتاری» می‌گوید: «ما باید جانمان را به خطر بیندازیم که فرایند روتین آموزش و سربازگیری تعطیل نشود؟ خطر بزرگتر این است که تازه‌سربازها در کنار نیروهای نظامی قرار می‌گیرند».

ارسال نظر: