آمریکا برای رفع تحریم‌های ونزوئلا شرط گذاشت

کدخبر: 2350075

دولت آمریکا بنا به طرحی تصویب شده، در ازای تشکیل دولت انتقالی و برگزاری انتخابات در ونزوئلا، تحریم‌ها علیه این کشور را به تدریج لغو می‌کند.

دولت آمریکا قصد دارد رفع تحریم‌های ونزوئلا را به تشکیل دولت انتقالی و برگزاری انتخابات در این کشور مشروط کند.

خبرگزاری «رویترز» روز سه‌شنبه نوشت، سندی را به‌دست آورده است که نشان می‌دهد «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد یک «چارچوب انتقال دموکراتیک قدرت» در ونزوئلا را اعلام کند که شامل «مسیر خروج گام به گام» این کشور از زیر بار تحریم‌ها خواهد بود.

این دولت انتقالی باید متشکل از مخالفان دولت از جمله حامیان «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده تحت حمایت آمریکا و شماری از هم‌حزبی‌های «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی این کشور باشد.

«الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا در این باره به رویترز گفت: «رژیم [ونزوئلا] بیش از هر زمان دیگر تحت فشار قرار گرفته است. شاید این فشار بتواند منتج به بخث‌هایی جدی در داخل رژیم شود».

آبرامز گفت این طرح که توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا نیز به تصویب رسیده است از مادورو خواهد خواست «کنار برود» و پس از تشکیل دولت انتقالی، در اواخر سال 2020، انتخابات برگزار شود.

آبرامز در ادامه گفت، این طرح خواستار تبعید مادورو نیست و حتی پیشنهاد می‌کند که وی می‌تواند «به‌طوری تئوریک» در انتحابات شرکت کند که نشان از عقب‌نشینی آمریکا از مواضع پیشین خود دارد.

دولت آمریکا در جدیدترین اقدام خود علیه دولت ونزوئلا، اعلام کرد مادورو و شماری از مقامات سابق دولت این کشور، در قاچاق مواد مخدر دست دارند. ادعایی که فوراً از سوی دولت مادورو تکذیب شد.

این در حالی است که اخیراً یکی از اقوام گوایدو هنگام تلاش برای قاچاق مواد منفجره به داخل خاک ونزوئلا مورد بازداشت قرار گرفته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: