شکل گیری زنجیره علم تا عمل در خدمت جهش تولید

کدخبر: 2350050

شکل گیری زنجیره علم تا عمل در سال جهش تولید با کمک دانشگاهیان علوم اقتصاد و صنایع میتواند موجب تحول عظیم در بحث اقتصاد و تولید و خودکفایی باشد. با قدم گذاردن در راه تولید می توان به یک اقتصاد پویا، مقاوم و سالم رسید و غول تحریم را به آسانی در هم شکست.

نسیم آنلاین: دکتر محسن علیزاده منتخب مردم شهرستان های سپیدان و بیضاء از استان فارس در مصاحبه با نسیم آنلاین در خصوص نام گذاری سال جدید به نام سال جهش تولید گفت: نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری رمز و محرک اصلی جهش به سمت تولید است و رفع موانع پیش روی تولید نیز از اهم آن است. مهمترین و اصلی ترین بحث، توسعه کشور و پیشرفت جامعه در گرو رونق در بخش تولید می‌باشد هر چند در حال حاضر بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن بر تولید سایه افکنده اما واضح است که این وضعیت مقطعی است و این نیز بگذرد.

دکتر علیزاده در ادامه گفت: برای ایستادن در مقابل دشمنان و عبور از تحریم‌های ظالمانه چاره ای بجز اکتفا به توان و ظرفیت خود و کمک به تولید داخلی نداریم. مبحث جهش تولید بحثی گسترده و تخصصی است که بایستی درباره آن به دقت بحث و بررسی شود و سپس برنامه ریزی های لازم انجام گردد و با نظارت دقیق و مدیریت قوی قدم در راه تولید و خودکفایی گذاشته شود، در هر حال ضرورت شکل گیری زنجیره علم تا عمل در سال جهش تولید با کمک دانشگاهیان علوم اقتصاد و صنایع میتواند موجب تحول عظیم در بحث اقتصاد و تولید و خودکفایی باشد. با قدم گذاردن در راه تولید می توان به یک اقتصاد پویا، مقاوم و سالم رسید و غول تحریم را به آسانی در هم شکست.

نماینده منتخب سپیدان استان فارس در ادامه افزود: برای نیل به این هدف باید حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی را سرلوحه کار قرار دهیم و با بالابردن کیفیت محصولات تولیدی داخل واردات را کاهش دهیم و به سمت صادرات تولیدات داخلی پیش برویم. بر این اساس انضباط اقتصادی، پرهیز از اسراف وحفظ ثروت ملی و منابع کشور، توسعه اشتغال و کار مضاعف، حمایت از تولید و سرمایه ایرانی، حماسه آفرینی در بحث اقتصاد و تولید، مدیریت دقیق جهادی در عرصه اقتصادی و فرهنگی به تحقق این شعار قطعأ کمک خواهد کرد.

دکتر محسن علیزاده منتخب مردم سپیدان و بیضاء و فعال بخش کشاورزی تأکید کرد: لازمه تحقق شعار سال جهش تولید و توسعه همه جانبه حمایت از سرمایه گذاران عزم جهادی جوانان و کمک به آنان برای فعالیت در حوزه اقتصاد است. حمایت از سرمایه های خرد و هدایت آن به سمت بازار سرمایه می تواند محرک قوی و خوبی برای تسریع بخشیدن به رونق تولید باشد.

وی در ادامه افزود: امروز کشور ما بحول و قوه الهی از قدرت نظامی خوب و قابل اطمینانی در منطقه برخوردار است که این امنیت به مسئولان و مردم این امکان را می دهد که با فراغ بال و آسودگی خیال در جهت سرمایه گذاری و تولید گام بردارند زیرا وجود امنیت و دفاع همه جانبه از مرزها و ایستادن در مقابل اجانب شرق و غرب به مانند سدی محکم میتواند زمینه مساعد را برای تولید کنندگان در داخل مهیا سازد و هدایت سرمایه های خرد و کلان را به بخش تولید نیز به همراه خواهد داشت.

دکتر محسن علیزاده منتخب مردم سپیدان و بیضاء در مجلس یازدهم در پایان گفت: از آنجا که جهش تولید فقط مختص به سال ۱۳۹۹ نمی باشد و نقشه راهیست برای رسیدن به اقتصادی پویا و با دوام برای آینده پس باید از تمامی مراحل راهبردی و کاربردی آن مطمئن و مطلع باشیم و حتی المکان زنجیر موانع و مشکلات را از دست وپای تولید کنندگان و کارآفرینان باز نماییم. نکته بسیار مهم این است که امسال دولت بودجه را با کمترین وابستگی به نفت تنظیم کرده که این در نوع خود دستاورد بزرگی است و امیدوار هستیم که این روند به سرمنزل مقصود برسد و نفت این سرمایه ملی را بتوانیم برای آیندگان مان نیز حفظ و ذخیره نماییم. در آخر با عنایت به درگاه ایزد متعال و با آرزوی اینکه دست در دست هم قدم در راه تولید بگذاریم و با عزم و اراده ملی این بار رویای حماسه خودکفایی و اقتصادی پویا و مقاوم را به واقعیت مبدل سازیم.

ارسال نظر: