کرونا در گیلان شیب نزولی گرفت

کدخبر: 2350020

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از شیب نزولی ابتلا به کرونا در گیلان خبر داد.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از شیب نزولی ابتلا به کرونا در گیلان خبر داد و افزود: این نتیجه حاصل رعایت و توجه مردم به توصیه های بهداشتی بوده است.

محمدحسین قربانی امروز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه دومین جلسه ستاد مقابله با کرونا به ریاست استاندار برای ادامه پیگیری ها برای مقابله با کرونا با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: تاکید بر اجرای مصوبات از دستورات دومین جلسه ستاد مقابله با کرونا بود.

وی از شیب نزولی ابتلا به کرونا در گیلان خبر داد و افزود: این نتیجه حاصل رعایت و توجه مردم به توصیه های بهداشتی بوده است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه نگران موج دوم شیوع کرونا در گیلان هستیم، افزود: بالا رفتن پیک ابتلا به کرونا پس از تعطیلات بزرگترین دغدغه و نگرانی ماست.

قربانی تامین نیازمندی های پیشگیری در بخش خصوصی، نیازهای عامه مردم و التهاب بازار را از دیگر دستورات دومین جلسه ستاد مقابله با کرونا در گیلان عنوان کرد و افزود: پیگیری بیمارستان صحرایی در سایت لاکان از دیگر موضوعات پرداخته شده در جلسه امروز بود.

وی با بیان اینکه، گیلان از اولین استان ها در پیگیری و راه اندازی بیمارستان صحرایی برای مقابله با ویروس کرونا بوده است یادآور شد: بیمارستان صحرایی به منظور پشتیبانی بیمارستان های دولتی و خصوصی در استان پیش بینی شده است و مراحل راه اندازی بیمارستان صحرایی در سایت لاکان با جدیت در حال اجرا است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اشاره به پراخت مطالبات حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: مطالبات حوزه بهداشت و درمان از سال های ۹۳ و ۹۴ را به صفر رساندیم و همچنین مطالبات بیمه ای بخش خصوصی و دولتی نیز تا پایان شهریور ۹۸ پرداخت شد.

قربانی ادامه داد: مطالبات بیمه آتیه سازان و دی براساس قول رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تا پایان شهریور ۹۸ و برای بخش خصوصی و دولتی بزودی صفر خواهد شد.

وی با اشاره به ضعف در زیرساخت های درمانی استان و تاکید بر تبدیل تهدید به فرصت در شرایط فعلی افزود: بیمارستان رازی که در طول ۴۰ سال پس از انقلاب دارای هشت تخت آی سی یو بود که با اختصاص ۳۰ تخت جدید به ۳۸ تخت رسید.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در پایان از تامین هشت دستگاه سی تی اسکن و ۱۱ دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان های استان خبر داد.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: