اعتراض امریکایی‌ها به بسته شدن اسلحه فروشی‌ها

کدخبر: 2349984

گروه‌های صنفی و اتحادیه‌های اسلحه و تفنگ از فرماندار کالیفرنیا به دلیل دستور او مبنی بر بستن مغازه‌ها و فروشگاه‌های لوازم غیرضروری شکایت می‌کنند.

نسیم آنلاین : گروه‌های صنفی و اتحادیه‌های اسلحه و تفنگ از فرماندار کالیفرنیا به دلیل دستور او مبنی بر بستن مغازه‌ها و فروشگاه‌های لوازم غیرضروری شکایت می‌کنند. آنها در دادخواست خود خواستار این هستند که فروش اسلحه به عنوان شغل ضروری تلقی شود و در نتیجه فروشگاه‌های فروش اسلحه بازگشایی شود.

تهیه‌کنندگان دادخواست غیر از فرماندار کالیفرنیا به دنبال شکایت از مدیر بهداشت عمومی کالیفرنیا و لس‌آنجلس و همچنین کلانتر ایالتی لس‌آنجلس هستند. کلانتر ایالتی لس‌آنجلس به دنبال دستور فرماندار کالیفرنیا مبنی بر بسته شدن همه فروشگاه‌های ایالت غیر از مغازه‌هایی که مایحتاج عمومی عرضه می‌کنند و داروخانه‌ها و پمپ‌بنزین‌ها، اجرای دستور فرماندار یا رئیس ایالت کالیفرنیا را بر عهده داشته است.

در این دادخواست، دستور فرماندار را تخلف از قانون آزادی اسلحه و محدود کردن آزادی خرید و فروش اسلحه عنوان شده و آمده است: «در حقیقت، اهمیت ادامه فعالیت‌های جاری مشاغل ضروری برای امنیت و سلامتی افراد، اقتضاء می‌کند نیاز افراد به تأمین امنیت بیشتر در مواقع نامشخص به رسمیت شناخته شود و حقوق اساسی خرید و نگهداری اسلحه برای آمریکایی‌ها رعایت گردد».

گروه‌های مدتی مخالف آزادی سلاح در آمریکا نسبت به این دادخواست، واکنش شدیدی داشته‌اند و ابراز کرده‌اند برای فروشندگان اسلحه هیچ چیزی جز سود مالی و منفعت شخصی مطرح نیست، حتی جان افراد. با شیوع کرونا در آمریکا، خرید اسلحه به ویژه از فروشگاه‌های آنلاین رشد عجیبی پیدا کرده است. روان‌شناسان معتقدند ترس ناشی از شیوع این ویروس عفونی، سبب شده افراد برای تأمین امنیت هیچ راهی جز خرید اسلحه پیدا نکنند.

ارسال نظر: