هشدار سی‌ان‌ان نسبت به رشد خشونت خانگی در آمریکا

کرونا خشونت خانگی در فرانسه را ۳۰درصد افزایش داد

کدخبر: 2349948

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد بر اساس گزارشات، خشونت خانگی از ابتدای قرنطینه در این کشور، 30 درصد افزایش داشته است. آمار خشونت خانگی در پاریس بدتر است و به 36 درصد می‌رسد.

نسیم آنلاین : اگرچه کرونا کاری کرده که خانه، امن‌ترین جا به شمار می‌آید؛ برای برخی خانه، به دلیل سوءرفتار و خشونت خانگی، جهنم است. قرنطینه خانگی برای زنان قربانی خشونت خانگی و فرزندانشان، شرایط سخت و خطرناکی به وجود آورده است.

سی‌ان‌ان در گزارشی تفصیلی به بررسی وضعیت زنانی که توسط همسرانشان یا دیگر اعضای خانواده مورد ضرب و شتم و آزار قرار می‌گیرند، بررسی کرده است. این رسانه آمریکایی تصریح می‌کند قرنطینه همه آنچه مشاوران و روان‌پزشکان برای درمان زنان قربانی انجام داده‌اند، نابود کرده است و زنان قربانی را دوباره در یک جوّ شدید استرس و اضطراب قرار داده است.

«کتی ری‌جونز» مدیر یک مؤسسه خدمات به قربانیان خشونت خانگی در آمریکا می‌گوید احتمالاً قرنطینه، خشونت خانگی را مانند روزهای پس از بحران اقتصادی در سال 2008 افزایش خواهد داد. کتی از تجربیات عجیبی که در همین مدت کوتاه از قرنطینه در آمریکا به وجود آمده، صحبت می‌کند: «یک زن به ما زنگ زد و گفت توسط همسرش با سلاح گرم تهدید شده؛ فقط به خاطر اینکه قصد داشته برای خرید ضروری از منزل خارج شود». پلیس یکی از مناطق شرق نیویورک اعلام کرده خشونت خانگی در ماه جاری در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

موارد خشونت خانگی در شرایط استرس‌زای جامعه مانند وضع بحران مالی و بلایای طبیعی رشد تصاعدی دارد. «مارگارت باست» مدیر یک برنامه روانکاوی قربانیان آزار جنسی و خشونت خانگی در دانشگاه تگزاس می‌گوید مردم آمریکا هرگز چنین شرایطی مثل اوضاع کنونی تجربه نکرده‌اند. برخی از فشارهای روانی افراد را به خرید سلاح سوق داده است.

ری‌جونز تأکید می‌کند مطابق گزارشات، خریداران اسلحه از سلاح خود در خانه برای ترساندن اعضای خانواده خود استفاده می‌کنند. بر اساس اعلام یک مرکز حقوقی، داشتن سلاح خطر خشونت خانگی را تا پنج برابر افزایش می‌دهد. قربانیان خشونت خانگی امکان مراجعه به بیمارستان را نیز ندارند؛ چرا که عمده ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی صرف مقابله با ویروس کرونا و درمان مبتلایان به این ویروس می‌شود. از سویی دیگر، با تعطیل شدن مراکز مشاوره، قربانیان امکان دریافت بسته‌های حمایتی و مشاوره‌های روانی ندارند.

این وضعیت، کودک‌آزاری را نیز تشدید خواهد کرد. «جفری ادلسون» استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه برکلی می‌گوید با تعطیلی مدارس، امکان رهایی دانش‌آموزان از آزارها و خطراتی که در خانه با آن روبرو هستند، از بین رفته. ادلسون تصریح می‌کند عمده قربانیان از سوی نزدیکان خود که انتظار حمایت از آنها دارند، مورد آزار قرار می‌گیرند.

این وضع تنها در آمریکا نیست. هفته پیش وزیر کشور فرانسه اعلام کرد بر اساس گزارشات، خشونت خانگی از ابتدای قرنطینه در این کشور، 30 درصد افزایش داشته است. آمار خشونت خانگی در پاریس بدتر است و به 36 درصد می‌رسد. در فرانسه، سالانه 219 هزار زن 18 تا 75 سال، مورد سوءاستفاده جنسی یا خشونت خانگی قرار می‌گیرند که تنها 20 درصد آن گزارش می‌شود. بر اساس آمار به صورت کلی، در فرانسه از هر سه زن، یک نفر توسط همسر یا دوست مذکر به قتل می‌رسد.

ارسال نظر: