یک شرکت آمریکایی مدعی ساخت کیت تشخیص ۵ دقیقه‌ای کرونا شد

کدخبر: 2349914

شرکت آمریکایی که تولید کننده تجهیزات پزشکی است، موفق به ساخت کیت آزمایشی شده است که در پنج دقیقه بیماران مبتلا به کرونا را شناسایی می‌کند.

شرکت "ابووت" در آمریکا می‌گوید موفق شده است کیت جدیدی را تولید کند که کمتر از پنج دقیقه می‌تواند افراد مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کند؛ این دستگاه بسیار کوچک و قابل حمل است و تقریبا در هر شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد.

پایگاه خبری "ایندیپندنت" نوشت، "ابووت"، یک کمپانی تولید کننده تجهیزات پزشکی است که می‌گوید از اول ماه آوریل، می‌تواند روزی 50 هزار عدد از این کیت‌های آزمایش کرونا را به بازار بفرستد.

"جان فرلز"، معاون تحقیق و توسعه این شرکت، در مصاحبه با "بلومبرگ" گفت: «آزمایش مولکولی، قطعاتی از ژنوم ویروس کرونا را جست‌وجو می‌کند که در صورت وجود در سطوح بالا، به سرعت قابل شناسایی است و جست‌وجوی کامل برای رد کردن قطعی عفونت می‌تواند تا 13 دقیقه طول بکشد.»

این شرکت مجوز اضطراری لازم را از سازمان «غذا و داروی آمریکا» برای استفاده در آزمایشگاه‌های مجاز و مراکز مراقبتی مربوط به این بیماری دریافت کرده است.

آزمایش تست کرونا توسط این فن‌آوری، با نمونه‌گیری از بینی یا گلوی فرد انجام می‌شود؛ سپس آن نمونه با یک محلول شیمیایی مخلوط شده که باعث شکسته‌شدن ویروس می‌شود و "ار ان دی"، آزاد می‌شود؛ مخلوط یاد شده سپس وارد یک سیستم جدید می‌شود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: