مقام یمنی: مصر برای اجرای طرح انصارالله وارد عمل شود

کدخبر: 2349899

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از مصر که معمولا میان گروه‌های فلسطینی و طرف‌های دیگر میانجی‌گری می‌کند، دعوت کرد، برای اجرایی شدن طرح رهبر انصارالله، وارد عمل شود.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از مصر دعوت کرد، در عملی شدن پیشنهاد «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن مبنی بر تبادل اسرای ائتلاف سعودی با اعضای بازداشت شده حماس در ریاض، ایفای نقش کند.

الحوثی در توییتر خود نوشت: مقامات مصر هر از گاهی در راستای نزدیک کردن دیدگاه‌ها با گروه‌های فلسطینی و کاستن از تنش‌ها میان غزه و رژیم (صهیونیستی) کار می‌کند و در موارد متعددی موفق شده‌اند. از آنجایی که مصر روابطی با عربستان سعودی و گروه‌های فلسطینی دارد این کشور را دعوت می‌کنم اجرایی کردن ابتکار سید عبدالملک الحوثی درباره تبادل اسرای سعودی و بازداشتی‌های فلسطینی را در دست بگیرد.

عبدالملک در سخنرانی اخیر خود گفت: اقدام مقامات سعودی در ربایش اعضای جنبش حماس و محاکمه آنها را به شدت محکوم می‌کنیم. آمادگی کامل خود برای آزادی یکی از خلبانان اسیر به همراه چهار افسر و سرباز متجاوزگر سعودی در مقابل آزادی ربایش‌شدگان از جنبش حماس را اعلام می‌کنیم. نظام سعودی ربایش‌شده‌های فلسطینی را به اتهام حمایت از طرفی تروریستی محاکمه می‌کند و منظورش مجاهدان است. بر آمادگی کامل خود برای انجام عملیات تبادل اسرا که ائتلاف دائما از آن شانه‌خالی کرده، تأکید می‌کنیم.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: