آمار قربانیان کرونا در انگلیس از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت

کدخبر: 2349889

وزارت بهداشت انگلیس عصر شنبه اعلام کرد که تعداد مبتلایان فوت شده به ویروس کرونا در این کشور از مرز یک هزار نفر عبور کرد.

بر اساس آخرین آمار منتشره تا زمان مخابره این خبر، ۲۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند که با احتساب این آمار، تعداد کل موارد فوت شده بر اثر این بیماری به یک‌هزار و ۱۹ نفر در سراسر انگلستان (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) رسیده‌ است. بیشتر این افراد متعلق به خطه انگلیس بوده و پس از آن اسکاتلند و ولز در پله‌ دوم و سوم قرار دارند.

تاکنون در انگلیس ۱۲۰ هزار و ۷۷۶ نفر تست کرونا داده اند که نتیجه ۱۷ هزار و ۶۸۷ مورد مثبت بوده است. مقام‌های انگلیس می گویند که آمار ابتلا به این ویروس هنوز به اوج خود نرسیده و در روزها و هفته‌های آینده بیشتر خواهد شد.

پلیس منطقه وست‌میدلندز انگلیس (West Midlands Police) دیروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای از احداث سردخانه موقت در فرودگاه بیرمنگام، برای نگهداری اجساد قربانیان کووید-۱۹ خبر داد.

کار ساخت این سردخانه که در فاز نخست، گنجایش یک‌هزار و ۵۰۰ متوفی را خواهد داشت، آغاز شده و انتظار می‌رود که پس از تکمیل فازهای نهایی، ظرفیت لازم برای نگهداری از اجساد کل بیماران منطقه وست‌میدلندز را داشته باشد.

تاکنون نخست وزیر و وزیر بهداشت انگلیس به کرونا مبتلا شده و وزیر اسکاتلند و عالی‌ترین مقام پزشکی این کشور نیز به دلیل بروز علائم مشابه این ویروس خود را قرنطینه کرده‌اند.

مایکل گوو معاون نخست وزیر انگلیس دیروز در کنفرانس خبری روزانه دولت اعلام کرد که هر ۳ الی ۴ روز آمار ابتلا به کرونا دو برابر می‌شود. او گفت: واگیر کووید-۱۹ به مقام‌های انگلیسی نشان می دهد که این بیماری تبعیضی بین افراد قائخل نیست.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: