ناتوانی پلیس انگلیس از اعمال مقررات منع رفت و آمد

کدخبر: 2349888

پلیس انگلیس اعلام کرد؛ با وجود اختیارات ویژه‌ای که دولت این کشور برای نظارت و اعمال مقررات منع رفت و آمد به آن واگذار کرده، از عهده این مسؤولیت بر نمی‌آید.

مدیر شورای رییسان پلیس انگلیس می‌گوید که مأموران قادر به جلوگیری از خروج روزانه مردم از خانه‌های خود نیستند.

مارتین هیویت روز شنبه با اشاره به اینکه کشور در وضع اضطراری قرار دارد، هشدار داد که مردم باید متوجه اهمیت این مسأله باشند.

او همچنین عنوان کرد که در ۱۲ ساعت گذشته تعدادی فرد متخلف که از مقررات دولت سرپیچی کرده‌اند، جریمه نقدی شده‌اند. وی با این حال به آماری در این خصوص اشاره نکرد.

بر اساس دستورالعملی که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دوشنبه گذشته به اجرا گذاشت، افراد تنها در مواقع ضروری قادر به خروج از خانه هستند و هرگونه تجمع بیش از ۲ نفر ممنوع است. در این دستورالعمل به شهروندان اجازه داده شده تا روزانه یک بار برای انجام ورزش در فضای آزاد از خانه بیرون روند.

وزارت محیط زیست، مواد غذایی و امور روستایی انگلیس نیز دیروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای از مردم خواست تا از محل اقامت خود دور نشده و در فواصل نزدیک تردد کنند.

دولت انگلیس برای نظارت بر حسن اجرای این مقررات، اختیارات ویژه‌ای را به پلیس واگذار کرده تا افراد متخلف را جریمه نقدی و یا بازداشت کند.

به گزارش تارنمای وزارت کشور انگلیس، قوانین جدید این اختیار را به پلیس می‌دهد تا شهروندان را از ترددهای غیرضروری منع و به خانه هدایت کند. افراد متخلف هر بار ۶۰ پوند جریمه می‌شوند و در صورت تکرار، مبلغ جریمه برای هر بار، ۲ برابر افزایش می‌یابد.

همچنین پرونده افرادی که از پرداخت جریمه تمرد می‌کنند به دادگاه ارجاع شده و ممکن است جریمه سنگین تری اعمال شود. پلیس همچنین اجازه دارد افرادی را که از قوانین منع رفت و آمد تمرد می‌کنند، بازداشت کند.

با این حال معاون اداره پلیس منطقه همپشایر می‌گوید که نیروهای پلیس قادر به جلوگیری از ورزش بیش از یک بار مردم در فضای آزاد نیستند. «سارا گلن» به نشریه تایمز افزود: هیچ قانونی وجود ندارد که افراد باید یک بار در روز ورزش کنند و مردم نیاز دارند که در فضای آزاد باشند.

روزنامه گاردین هم چندی پیش گزارش داد که کمتر از یک ساعت پس از اعلام وضعیت اضطراری و اعمال مقررات منع رفت و آمد توسط نخست وزیر انگلیس، ۲ دستگاه خودروی ون متعلق به یک فروشگاه در جنوب غرب این کشور توسط گروهی به آتش کشیده شدند.

مقام‌های ارشد پلیس انگلیس، مسئولیتی که دولت بر عهده آنها گذاشته است را چالش برانگیز خوانده و خواستار دخالت ارتش در این زمینه هستند.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: