داروی درمان کرونا توسط دانشمند ایرانی ساخته می‌شود

کدخبر: 2349879

دانشمند ایرانی و استاد دانشگاه تربیت مدرس از ساخت داروی درمان ویروس کرونا در ایران خبر داد.

نسیم آنلاین: مسعود سلیمانی در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره خبر منتشر شده به نقل از وی مبنی بر ساخت داروی درمان بیماری کرونا، اظهار کرد: این خبر که به نقل از بنده منتشر شده و در آن گفته شده داروی کرونا ساخته و تست اولیه این دارو مثبت اعلام شده است، صحیح نیست.

این محقق و پژوهشگر در حوزه هماتولوژی و سلول های بنیادی درباره تحقیق خود درباره ویروس کرونا توضیح داد و گفت: بنده به همراه یک تیم تحقیقاتی با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی به دنبال تعدیل پاسخ ایمنی بدن در بیماران کرونایی هستیم؛ بنابراین تاکید می کنم که این یک روش درمانی-تحقیقاتی است.

استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس با بیان این مطلب که این تحقیق تحت نظارت و حمایت معاونت تحقیقات وزارت بهداشت در ۲ بیمارستان شریعتی و مسیح دانشوری در حال اجرا است، افزود: نتایج فاز اول کارآزمایی بالینی آن به زودی توسط وزارت بهداشت و درمان اعلام می شود.

سلیمانی ادامه داد: در صورت دریافت نتیجه مطلوب، وزارت بهداشت مراحل بعدی را اعلام خواهد کرد.

خبرگزاری فارس دیروز نوشته بود: «مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی با اشاره به ساخت داروی درمان ویروس کرونا گفت: داروی درمان ویروس کرونا با استفاده از سلول‌های بنیادی ساخته شد، به طوری که بسیاری از پزشکان از نحوه بازخورد این دارو بر روی بسیاری از بیماران اعلام رضایت کردند.

وی افزود: این دارو بر روی بیمارانی که در فاز اول ابتلا به بیماری کرونا ویروس قرار دارند در سه مرحله نسبت به درمان کامل آنها مثبت ارزیابی شده است.

سلیمانی تصریح کرد: این دارو در فاصله زمانی ۳ تا ۶ روز در قالب سه مرحله می‌تواند بیماران مبتلا به ویروس کرونا را درمان کند.»