سفر برگ چیست؟

کدخبر: 2349821

استاندار تهران گفت: تمامی ممنوعیت‌های ترددی در استان تهران تا دو هفته ادامه دارد و برای روز ۱۳ فروردین هم تمامی پارک ها و بوستان ها و مراکز تفریحی در تمام استان تهران تعطیل هستند و اجازه تجمع داده نخواهد شد.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران درباره ممنوعیت مبادی ورودی و خروجی استان تهران اظهار داشت: براساس آماری که از پلیس دریافت کردم، امروز هیچ‌گونه خودروی غیربومی وارد تهران نشده است و هیچ خودروی تهرانی نیز از استان خارج نشده است.

هیچ خودروی بومی خارج و هیچ خودروی غیر بومی وارد تهران نشده است

وی تأکید کرد: بدون هیچ‌گونه رانت و فشاری، طرح ممنوعیت ورود و خروج خودروهای غیربومی به استان تهران اجرایی شده است و ادامه نیز دارد.

وی ادامه داد: مقرر شده است که ممنوعیت ورود و خروج خودروها تا دو هفته ادامه داشته باشد و تغییرات احتمالی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد. ولی استانداری تهران آمادگی لازم را برای اجرای دو هفته‌ای این ممنوعیت‌ها دارد.

ارائه کارت به کارمندان و کارگران استانی

وی یادآور شد: سازوکاری در نظر گرفته شده است که کارمندان و کارگرانی که در استان‌های تهران، البرز و یا سمنان سکونت دارند و یا شاغل هستند، با دریافت کارتی مشخص بتوانند تردد داشته باشند، چرا که تعدادی از کارگران و کارمندان هستند که در استان تهران ساکن هستند ولی محل کارشان در دیگر استان‌ها است و یا بالعکس، که مقرر شد این موارد احصا شود و کارتی از سوی پلیس در اختیارشان قرار بگیرد تا بتوانند تردد داشته باشند.

محسنی بندپی بیان داشت: در این خصوص از روز چهارشنبه هفته گذشته نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی زده شده است تا کارمندان و کارگران خود را در این خصوص معرفی کنند.

سفر برگ چیست؟

وی درباره سامانه سفربرگ شهرداری تهران نیز گفت: شهرداری در جلسه مطرح کرد که سامانه‌ای با عنوان «سفر برگ» که می‌توانند مردم در تردد کاری و ضروری که بین شهرستان‌های استان تهران دارند، در این سامانه ثبت‌نام کنند و نسبت به دریافت «سفر برگ» اقدام کنند.

ممنوعیت های سیزده فروردین

وی درباره ممنوعیت‌های روز سیزدهم فروردین‌ماه نیزگفت: قطعاً در روز سیزدهم فروردین ماه و دیگر روزها، مردم نمی‌توانند در بوستان‌ها، مراکز خرید و یا دیگر بخش‌ها تجمعی داشته باشند، ولی ممنوعیت تردد از در خانه‌ها هم ندارند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: صددرصد نه تنها در شهر تهران بلکه در دیگر شهرستان‌های اطراف استان تهران هم تمهیداتی اندیشیده شده است که از تجمعات جلوگیری شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: