گفتگوی تلفنی پوتین و مکرون با محوریت کرونا

کدخبر: 2349791

روسای جمهوری روسیه و فرانسه در گفت وگویی تلفنی به تبادل نظر در خصوص اقدامات خود برای مقابله با شیوع کرونا در کشورشان پرداختند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون پیش از برگزاری نشست مجازی گروه ۲۰ کشور صنعتی دنیا درخصوص وضعیت پیرامون بیماری کرونا در کشورشان گفت وگو کردند.

روسای جمهوری روسیه و فرانسه یکدیگر را از تدابیر بکار رفته برای جلوگیری از شیوع کرونا و به حداقل رساندن پیامدهای اجتماعی و اقتصادی این مساله برای کشورشان آگاه ساختند.

پوتین و مکرون بر عزم متقابل برای هماهنگی بیشتر اقدامات خود در مسائل بازگشت شهروندان روس و فرانسوی به کشورهای خود و نیز تامین شرایط برای انتقال آنها و نیز تامین وسایل و تجهیزات پزشکی تاکید کردند.

دو طرف در پیوند مبارزه مشترک با ویروس کرونا، درخصوص امکان همکاری دو کشور در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل گفت وگو کردند.

در این گفت وگوی تلفنی برخی مسائل مربوط به حل و فصل اوضاع سوریه و لیبی نیز بررسی شد.

بر اساس آخرین اطلاعات که روز پنجشنبه منتشر شد، شمار بیماران کرونایی در روسیه به ۸۴۰ نفر رسید و سه نفر نیز تاکنون فوت کرده اند.

فرانسه از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) با اعلام آغاز قرنطینه عمومی اجازه خروج مردم از خانه به مدت دو هفته به جز در موارد ضروری و با مجوز قانونی را منع کرده است.

دیروز مقام‌های بهداشتی فرانسه اعلام کردند که با ثبت ۲۳۱ مورد مرگ جدید ناشی از کرونا، شمار جان‌باختگان این ویروس در آن کشور به یک هزار و ۳۳۱ نفر رسیده است.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: