۲۷۴۶ مورد ابتلا به کرونا در ۴۶ کشور آفریقایی

کدخبر: 2349787

اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای از ابتلای ۲۷۴۶ نفر به کرونا در ۴۶ کشور آفریقایی خبر داد.

اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای از ابتلای ۲۷۴۶ نفر به کرونا در ۴۶ کشور آفریقایی و نیز ۷۲ مورد فوتی در ۱۴ کشور آفریقایی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: شمار زیادی از مبتلایان در شمال آفریقا هستند که مصر ۴۵۶ مبتلا و ۲۱ مورد فوتی، الجزایر ۳۰۲ مبتلا و ۲۱ فوتی، مغرب ۲۲۵ مبتلا و ۶ فوتی و تونس ۱۷۳ مبتلا و ۵ مورد فوتی است که در مجموع ۱۱۵۹ مورد در شمال آفریقا مبتلا به کرونا هستند.

اتحادیه آفریقا بیان کرد: در غرب آفریقا بورکینافاسو با ۱۴۶ مبتلا و ۴ مورد فوتی رتبه اول را دارد و به دنبال آن سنگال با ۹۹، ساحل عاج با ۸۰، غنا با ۶۹ و نیجریه با ۵۱ مورد هستند. در جنوب آفریقا، کشور آفریقای جنوبی با ۷۰۹، نامبیا ۶ مبتلا، موزامبیک ۵ مورد، آنگولا با سه مبتلا و زیمباوه هم با سه مورد مبتلا و یک مورد فوتی هستند.

بر اساس این گزارش؛ در شرق آفریقا هم ۱۹۷ مبتلا و سه مورد فوتی تأیید شده است که ۴۸ مورد در موریس و دو نفر فوتی در آن تاییده شده است و به دنبال آن ۴۱ مبتلا در رواندا، ۲۵ مورد در کنیا، ۱۹ نفر در مادگاسکار ، ۱۴ نفر در اوگاندا، ۱۲ نفر در اتیوپی و ۱۲ نفر در تانزانیا هستند که به کرونا مبتلا شده اند .

در این بیانیه همچنین اشاره شده است: ۱۵۰ بیمار کرونایی نیز در آفریقای مرکزی شناسایی شده که ۵ نفر از آنان جان باختند. از این بین، ۷۵ نفر در کامرون مبتلا شدند که یک نفر جان خود را از دست داده است. ۴۸ ابتلاء با ۳ فوتی در کنگو، ۹ مورد ابتلاء در گینه استوایی و ۶ مورد در گابون و ۵ نفر در جمهوری آفریقای میانه و ۳ نفر نیز در چاد رصد شده است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: