موافقت لاریجانی با تخصیص اعتبار برای خرید ۶ دستگاه سی‌تی‌اسکن سیار

کدخبر: 2349765

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: رئیس قوه مقننه موافقت خود را با تخصیص اعتبارات لازم برای خرید ۶ دستگاه سی‌تی‌اسکن سیار برای بیمارستان‌هایی که فاقد این دستگاه هستند اعلام کردند.

سردار احمد اخوان معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (پنج‌شنبه ۷ فروردین) در رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی و ارتباط ویدئوکنفرانسی با مسئولین قرارگاه‌های منطقه‌ای گفت: قرارگاه جهادی شفا از ساعات اولیه شیوع ویروس منحوس فعالیت خود را آغاز کرده و تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت را به صورت دقیق پیاده کرده‌ایم.

وی افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ کادر تخصصی و بهداری نیروی زمینی سپاه در مراکز درمانی بیماران مبتلا به کرونا به کار گرفته شده‌اند، ضمن اینکه یک‌هزار و ۱۵۰ تخت بیمارستانی براساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح در خدمت بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ۲ هزار و ۴۹۰ تخت بیمارستانی آماده شده است و ظرفیت، زیرساخت و پتانسیل لازم برای توسعه این موضوع تا ۵ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی وجود دارد.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: زیرساخت‌های آماده شده در نیروی زمینی سپاه برای مقابله با حوادث و بحران‌های کشور توانسته کمک‌های بسیاری انجام دهد.

سردار اخوان خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰۰ بیمارستان صحرایی در رزمایش‌ها و حوادث مختلف برپا شده است که سرعت عمل برپایی این بیمارستان‌ها برای مقابله با کرونا به دلیل تجارب قبلی در این حوزه بوده است.

وی گفت: امروز در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی، از نیروهای حاضر در رزمایش سراسری بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی و همچنین زیرساخت‌های بیمارستان صحرایی، رئیس قوه مقننه موافقت خود را با تخصیص اعتبارات لازم برای خرید ۶ دستگاه سی‌تی‌اسکن سیار برای بیمارستان‌هایی که فاقد این دستگاه هستند اعلام کردند.

وی گفت: روزآمد کردن دانش کارکنان نیروهای رزمی و بهداری انجام شده و به صورت ویژه، تمرکز بر آموزش‌های تهدیدات زیستی هم داشته‌ایم. همچنین آموزش‌های عرضی در سطح نیروی زمینی سپاه و تحقیق و توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی کارکنان در حوزه بیماری‌های نوپدید و ارتقای سطح فعالیت‌های تخصصی هم انجام شده است.

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت: ما شاهد آن هستیم که از امکانات و زیرساخت‌های بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه در کمک به وزارت بهداشت حداکثر استفاده صورت گرفته است و ان‌شاءالله تا قطع زنجیره ویروس کوید۱۹ به کشور خدمت خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: ۵ هزار و ۷۴ تخت از ظرفیت‌های بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه را دراختیار وزارت بهداشت قرار داده‌ایم که زیرساخت های آن آماده شده است، ضمن اینکه قابلیت افزایش این تعداد به تعداد ۱۱۴۸ تخت را نیز داریم.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: