نماینده پارلمان: الزرفی را به دلیل مواضع ضعیفش در قبال آمریکا رد می‌کنیم

کدخبر: 2349758

نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق اعلام کرد که فراکسیون‌های اکثریت(شیعه)٬ عدنان الزرفی را به دلیل مواضعش در قبال ترور رهبران حشد شعبی و اخراج نیروهای آمریکایی رد می‌کنند.

«محمد کریم» عضو فراکسیون صادقون در پارلمان عراق امروز اعلام کرد که این فراکسیون «عدنان الزرفی» مامور تشکیل دولت جدید عراق را به دلیل مواضعش به ویژه موضعی که پس از ترور رهبران حشد شعبی به دست نیروهای آمریکایی اتخاذ کرد٬ رد می‌کند.

کریم در اظهارات خود به سایت المعلومه تاکید کرد که فراکسیون‌های شیعه و به ویژه صادقون٬ الزرفی را به دلیل مواضعش درباره اخراج نیروهای آمریکایی و اینکه درباره جنایت ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» به دست آمریکایی‌ها هیچ موضعی اتخاذ نکرده و پس از ورود به پارلمان و خروج از آن هیچ توجهی به این مسئله نشان نداد ٬ رد می‌کنند.

وی اضافه کرد که فراکسیون‌های سیاسی این قدرت را دارند که جلوی برنامه تشکیل دولت را گرفته و حتی رئیس جمهور را از منصبش برکنار کنند.

نماینده فراکسیون صادقون پارلمان عراق خاطرنشان کرد که اکثریت شیعه به ویژه فراکسیون صادقون٬ عدنان الزرفی را رد می‌کنند و حتی اگر پارلمان هم وی را تصویب کند٬ موضع این فراکسیون‌ها بنا به دلایل مذکور ثابت خواهد ماند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: