جزئیات طرح گسترده حزب‌الله برای مقابله با کرونا

کدخبر: 2349749

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله جزئیات طرح گسترده حزب‌الله برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در لبنان را اعلام کرد.

«سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله طی مصاحبه‌ای با شبکه «المنار» لبنان درباره طرح حزب‌الله برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور صحبت و اعلام کرد که هدف از این اقدامات کمک به دولت و وزارت بهداشت کشور برای جلوگیری از شیوع این ویروس است.

وی خاطرنشان کرد که از زمانی که «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله بر ضرورت آمادگی مقابله با ویروس کرونا تاکید کرده٬ ما اقدام به انجام تمهیداتی در این راستا کرده‌ایم.

سید صفی‌الدین ادامه داد که طرح حزب‌الله برای مقابله با کرونا در لبنان بر مبنای تعهد و احساس مسئولیتی است که در قبال کشور و جامعه برای مشارکت در نجات ملت از این ویروس دارد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تصریح کرد که این طرح شامل 1500 پزشک٬ 3000 پرستار و امدادگر٬ 5000 کادر خدماتی بهداشتی و 15000 کادر خدماتی میدانی است که به طور کلی 24 هزار و 500 نفر از نیروهای پزشکی و بهداشتی در این طرح به کار گرفته می‌شوند و ما اکنون در مرحله مقاومت اجتماعی در برابر ویروس کرونا هستیم.

وی خاطرنشان کرد که حزب‌الله در این طرح خود از برخی توانایی‌هایی که برای مقابله با هرگونه تجاوز دشمن مجهز شده‌اند استفاده کرده است.

سید صفی‌الدین افزود که همچنین در طرح حزب‌الله برای مقابله با کرونا٬ مکان‌های برای قرنطینه در نظر گرفته شده و اقدام به تجهیز آنها کرده‌ایم و همچنین با برخی بیمارستان‌ها نیز در این زمینه همکاری داریم.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله خاطرنشان کرد که اقدام به اجاره بیمارستان‌های خصوصی و تجهیز آنها کرده‌ایم تا هنگام نیاز از آنها استفاده کنیم. همچنین 15 هزار نفر در چارچوب طرح حزب‌الله برای مقابله با کرونا آموزش دیده و 100 اتومبیل نیز در همین راستا مجهز شده‌اند که 25 عدد از آنها مجهز به تجهیزات تنفس مصنوعی هستند.

سید صفی‌الدین ادامه داد که در کنار این طرح٬ حزب‌الله یک طرح اجتماعی برای کمک به خانواده‌های نیازمند نیز در نظر گرفته که مواد غذایی و ضد عفونی‌کننده در اختیار آنها قرار می‌دهد.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تصریح کرد که اینکه آمریکا پشت شیوع کرونا در جهان ایستاده مسئله بعید و دور از انتظاری نیست؛ ضمن اینکه نسل جدید از جنگ‌های بیولوژیک هرگز دور از اطلاعات آمریکا نبوده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: