دبل ناکامی توکیو در میزبانی المپیک

کدخبر: 2349691

توکیو که پیش از این به دلیل جنگ جهانی نتوانسته بود میزبانی المپیک را برگزار کند امسال هم به خاطر ویروس کرونا موفق به برگزاری بازی های ۲۰۲۰ نشد.

بعد از ظهر امروز شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در تماسی تلفنی با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در خصوص تعویق یک ساله بازی‌های توکیو به توافق رسید.

براین اساس بازیها حتما تا تابستان 2021 برگزار می شود. با اعلام IOC مشعل در ژاپن باقی می ماند و نام بازیها همان "المپیک 2020" خواهد بود.

کرونا علیه المپیک

شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شد تا مسابقات مختلف انتخابی المپیک توکیو لغو شود و یا به تعویق بیفتد همین موضوع درخواست کشورهای مختلف را برای تعویق المپیک به دنبال داشت.

در طول تاریخ برگزاری بازی های المپیک برای نخستین بار است که این بازی‌ها به تعویق می افتد، پیش از این به دلیل جنگ جهانی سه بار بازیهای المپیک برگزار نشد.

در طول برگزاری بازیها برای نخستین بار است که مسابقات به خاطر شیوع یک بیماری به تعویق می افتد.

جنگ جهانی به جای صلح المپیک

بازی های المپیک 1916 قرار بود به میزبانی برلین برگزار شود. کمیته بین المللی المپیک در چهارمین نشست خود که 4 جولای 1912 برگزار شد میزبانی این بازی‌ها را به برلین داد اما جنگ جهانی باعث شد تا المپیک لغو شود. برلین 20 سال بعد در سال 1936 میزبانی را برعهده گرفت.

در سال 1940 قرار بود بازی های المپیک به میزبانی توکیو روزهای 21 سپتامبر تا 6 اکتبر برگزار شود. با وجود پیش بینی هایی که ژاپنی ها برای برگزاری این بازی‌ها داشتند، جنگ جهانی باعث شد تا در سال 1938 ژاپن انصراف خود را اعلام کند.

فنلاندی ها که برای گرفتن میزبانی المپیک 1940 با ژاپن رقابت داشتند، با انصراف حریفشان تصمیم گرفتند مسابقات را برگزار کنند. این بازی‌ها به هلسینکی فنلاند منتقل شد و مقامات بین المللی تاریخ جدیدی را برای مسابقات اعلام کردند. یک سال بعد شوروی به خاک فنلاند حمله کرد و خاک این کشور را به اشغال خود درآورد. به این ترتیب فنلاند هم از عهده میزبانی بر نیامد و جنگ جهانی دوم باعث شد این المپیک برگزار نشود.

لندن میزبانی المپیک 1944 را برعهده داشت. این شهر در سال 1939 با غلبه بر رم، لوزان، آتن، بوداپست، هلسینکی و مونترال در سی و هشتمین نشست کمیته بین‌المللی المپیک میزبانی را برعهده گرفت. جنگ جهانی دوم باعث شد تا بازی ها هم لغو شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: