استمرار تعطیلی در استان تهران بررسی می‌شود

کدخبر: 2349656

فرمانده ستاد مدیریت کرونا در شهر تهران گفت: اگر بخواهیم مردم در منزل بمانند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا کنترل شود، مهم‌ترین نکته استمرار تعطیلی ادارات و مراکزی از این قبیل بوده و قرار است این موضوع بررسی شود.

علیرضا زالی،فرمانده ستاد مدیریت کرونا در شهر تهران، در خصوص موج بازگشت مسافران نوروزی به شهر تهران، گفت: هنگامی که این افراد قصد خروج از شهر را داشتند، به وسیله تب‌سنج مورد بررسی قرار گرفتند، اما برخی افراد که بدون علامت هستند یا در دوره نهفتگی بیماری قرار دارند طبعا در این روش به درستی شناسایی نشدند.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است فردی که در دوره نهفتگی قرار دارد پس از رسیدن به شهر مقصد علائمش آشکار شود، ادامه داد: به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم عزیزان ما در هلال احمر و وزارت بهداشت، پروتکل جامع‌تر و سخت‌تری را برای غربالگری مسافران هنگام بازگشت به شهرها انجام دهند که بخش زیادی تحت پوشش قرار گیرند.

زالی افزود: پیشنهاد مشخص ما این است که در ورودی شهرها محلی مشخص شود و مسافران به آنجا هدایت شوند تا توسط پزشک معاینه شوند و تنها به تب‌سنج اکتفا نشود؛ چراکه برخی افراد با مصرف تب‌بر علائمشان کاهش می‌یابد. کسانی که بدون توجه به هشدارها به سفر رفته‌اند و بار زحمتی به دوش کادر درمانی گذاشته‌اند باید این میزان معطلی برای انجام چنین کاری را بپذیرند.

فرمانده ستاد مدیریت کرونا در شهر تهران با تاکید بر اینکه تب‌سنجی روشی قطعی برای شناسایی بیماران نیست، تصریح کرد: تب‌سنجی زمانی ارزشمند است که افراد را مورد معاینه بالینی قرار دهیم و طی پرسش‌ها و مشاهدات سایر علائمشان را نیز بررسی کنیم.

وی درباره موارد مطرح شده در جلسه امروز ستاد مدیریت کرونا در شهر تهران، گفت: طی نامه‌ای از وزیر بهداشت درخواست‌هایی داشته‌ایم؛ مواردی مانند همه پیشنهادات برای ایجاد جریمه و طراحی مکانیسم‌هایی برای عدم خروج افراد از استان تهران از جمله موارد قید شده است.

زالی اضافه کرد: نکته مهم این است که اگر بخواهیم مردم در منزل بمانند مهم‌ترین نکتۀ آن، استمرار تعطیلی مراکز اداری که این موضوع قرار است بررسی شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: