استقبال انصارالله از پیشنهاد «گوترش»

کدخبر: 2349649

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس در جهان و متمرکز شدن بر مقابله با ویروس کرونا استقبال کرد.

"محمدعلی الحوثی" رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، امروز- دوشنبه- در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: "ما از درخواست دبیرکل سازمان ملل استقبال و از توقف حملات آمریکایی، انگلیسی، سعودی، اماراتی و هم پیمانان آنها (به یمن) حمایت می‌کنیم.

الحوثی گفت: "ما همچنین طرفدار لغو محاصره و رفع تحریم هوایی و دریایی بنادر و فراهم شدن زمینه برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا هستیم."

وی خاطرنشان کرد که طی دیدار با "مارتین گریفیتس" فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، با او درباره شیوع ویروس کرونا نیز گفت‌وگو کرده است.

طبق این گزارش، "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل، روز گذشته طی نشستی خبری، خواستار آتش‌بس فوری در سرتاسر جهان برای مقابله با شیوع کرونا شد و گفت: "وقت آن رسیده است که درگیری‌های مسلحانه را قرنطینه و با هم روی مبارزه برای نجات جان‌مان تمرکز کنیم."

گوترش افزود، مردمِ گرفتار در منازعات مسلحانه که در سرتاسر جهان در حال روی دادن است، از آسیب‌پذیرترین اقشار هستند و این مناطق شاهد بیشترین خطر مرگ ‌و میر ناشی از این ویروس است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: