۷۰ درصد آمریکایی‌ها ترس ابتلا به کرونا دارند

کدخبر: 2349599

نتایج حاصل از نظرسنجی‌های جدید حاکی است ۷۰ درصد آمریکایی‌ها به شدت نگران مبتلا شدن به بیماری کرونا هستند و بسیاری نیز در پی شیوع این ویروس در آمریکا، نسبت به آینده مالی خود در صورت ادامه شیوع این بیماری، دلواپس هستند.

تارنمای خبری آمریکایی «ریل کلیر پالتیکس» (realclearpolitics) روز دوشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: نظرسنجی مشترک موسسه های "کالج امرسون" و "نکستار نشنال" نشان میدهد که ۷۰ درصد شرکت کنندگان دراین نظرسنجی نسبت به مبتلا شدن خود ویا بستگانشان به ویروس کرونا به شدت نگران و هراسان هستند.

بنابراین گزارش تنها ۲۲ درصد از رای دهندگان آمریکایی از این موضوع نگرانی نداشته و هفت درصد نیز نگران ابتلا به کرونا نیستند.

موضوع دیگری که در نظرسنجی کالج امرسون که در شهر بوستون ایالت ماساچوست آمریکا واقع است، به آن پرداخته شده، دغدغه مالی شهروندان آمریکایی به دنبال شیوع این ویروس در آمریکا است.

بنابر نتایج این نظرسنجی ، شهروندان آمریکایی علاوه بر نگرانی از ابتلا به کرونا نگران وضعیت مالی خود هستند، چراکه شیوع این ویروس بر بازارهای مالی و کاری آمریکا لطمه وارد کرده است.

نتایج این نظرسنجی حاکی است که ۴۲درصد آمریکایی ها نگران وضعیت مالی شخصی خود در پی شیوع ویروس کرونا هستند و ۳۶ درصد تا اندازه ای نگران شرایط مالی خود می باشند.

از دیگر نتایج این نظرسنجی همچنین نحوه برخورد دونالد ترامپ به شرایط موجود شیوع ویروس کرونا در آمریکا است، درحالی که تنها ۴۹ درصد از پرسش شوندگان دراین نظرسنجی نحوه برخورد دولت ترامپ با شیوع این ویروس را مورد تایید قرار می دهند که ۴۱درصد دیگر پرسش شوندگان آمریکایی عملکرد دولت ترامپ در مقابله با این ویروس را تایید نمی کنند.

این نظرسنجی از ۱۸ تا ۱۹ ماه مارس ۲۰۲۰ (۲۸ تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۸)و از یکهزار و ۱۰۰ رای دهنده آمریکایی با خطای حدود ۲.۹ درصد به عمل آمده است.

پیچیده و بغرنج شدن شیوع ویروس کرونا که در ابتدا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خطر آن برای جامعه این کشور را ناچیز خواهند بود وضعیت پیچیده ای را بوجود آورده و وی را در شرایط دشواری قرار داده است، بطوریکه نه تنها ترامپ با اعلام وضعیت فوق العاده در سراسر کشور و به تازگی اعلام وضعیت «فاجعه بار» درایالت کالیفرنیا ناگزیر به عقب نشینی از مواضع خود شد، بلکه هم اکنون با موج انتقادهای سیاسی و رسانه ای در مقابله با شیوع این ویروس نیز مواجه است.

«گرچن وایتمر» فرماندار ایالت میشیگان و « بیل دی بلاسیو» شهردار شهر نیویورک روز گذشته نسبت به عملکرد ترامپ در برخورد با ویروس کرونا به شدت از وی انتقاد کردند.

وایتمر در مصاحبه با با شبکه «ای. بی. سی» در انتقاد از دولت ترامپ گفت: مردم جانشان را از دست می‌دهند به این دلیل که ما آمادگی نداشتیم. اقتصاد ما با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد؛ زیرا این ویروس را جدی نگرفته بودیم.

شهردار شهر نیویورک نیز روز گذشته در نطق مطبوعاتی خود پیش بینی وحشتناکی کرد و گفت: اگر رئیس جمهوری ترامپ نسبت به شیوع ویروس کرونا اقدام فوری انجام ندهد، هزینه آن جان‌های مردم خواهد بود.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: