رهبر انصارالله: کشورهای استکباری مسؤول شیوع بیماری‌ها هستند

کدخبر: 2349560

رهبر جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه کشورهای استکبارگر و در راس آن‌ها آمریکا در درجه اول مسؤول شیوع بیماری‌ها و فجایع در جهان هستند، گفت: هرگونه ورود کرونا به یمن با تلاش و نظارت آمریکا و از طریق دست‌نشانده آن در منطقه یعنی عربستان و امارات صورت گرفته و با آن به عنوان اقدامی خصمانه مقابله خواهد شد.

رهبر جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه کشورهای استکبارگر و در راس آن‌ها آمریکا در درجه اول مسؤول شیوع بیماری‌ها و فجایع در جهان هستند، گفت: هرگونه ورود کرونا به یمن با تلاش و نظارت آمریکا و از طریق دست‌نشانده آن در منطقه یعنی عربستان و امارات صورت گرفته و با آن به عنوان اقدامی خصمانه مقابله خواهد شد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت سالگرد شهادت سید حسین بدرالدین الحوثی، رهبر پیشین این جنبش با اشاره به شیوع ویروس کرونا به عنوان یک خطر و تهدید جدید در جهان، اظهار کرد: بعید نیست تمایلی از سوی آمریکا برای شیوع این ویروس و استفاده از آن حتی اگر به زیان خود جامعه جهانی ختم شود، وجود داشته باشد.

الحوثی گفت: احتمال دارد لابی صهیونیستی در آمریکا که منفعت اقتصادی را توجیهی برای انجام هر کاری هر چند زیان‌بار می‌داند، برای شیوع این ویروس تلاش کرده و با تولید واکسنی به قیمت بسیار بالا سود زیادی به دست آورد. پیش از این نیز برخی شرکت‌های آمریکایی پس از تولید یک واکسن، ویروس آن را شیوع داده‌اند تا به این ترتیب تولید خود را به قیمت‌های بسیار بالایی به فروش برسانند.

او تاکید کرد: کشورهای استکبارگر و در راس آن‌ها آمریکا، در درجه اول مسؤول شیوع بیماری‌ها و فجایع در جهان هستند.

رهبر جنبش انصارالله افزود: انسان با برخی کارها باعث بیماری‌های واگیردار و فجایع می‌شود، بسیاری از بیماری‌های واگیردار و مشکلات در واقع نتیجه اقدامات و رفتارهای انسان هستند و به این در قرآن کریم هم تاکید شده است. گاهی بیماری‌های واگیردار به دلیل اشکالی در تعامل انسان با طبیعت به وجود می‌آیند و خطاهای انسانی گاهی خسارات بزرگی به دنبال دارند، همچنین گاهی به دلیل اقدامی برنامه‌ریزی‌شده و عامدانه با هدف خسارت زدن ایجاد می‌شوند؛ همانند جنگ بیولوژیک که با استفاده از ویروس‌ها در جوامع مشخصی به راه می‌افتند.

الحوثی با اشاره به اینکه آمریکا و برخی کشورها آزمایشگاه‌های بزرگی با امکانات وسیع در اختیار دارند که در آن‌ها بر روی ویروس‌های خطرناک برای شیوع بیماری‌ها کار می‌شود، تاکید کرد: آمریکایی‌ها پیش از این نیز از سلاح شیوع بیماری‌ها تحت پوشش انسانی در مورد سرخپوست‌ها استفاده کرده‌اند.

او در ادامه گفت: برخی جوامع تحت عنوان اقدامات انسانی با تجهیزات پزشکی و یا مواد غذایی آلوده به ویروس‌های کشنده هدف قرار می‌گیرند.

این رهبر انصارالله با اشاره به اینکه برخی ابزارهای نظامی وجود دارند که از آن‌ها برای شیوع میکروب‌ها و ویروس‌ها در جامعه‌ای مشخص استفاده می‌شوند و با آن‌ها جنگ بیولوژیک انجام می‌شود، گفت: برخی کارشناسان جنگ بیولوژیک درباره تلاش چندین ساله آمریکایی‌ها برای استفاده از ویروس کرونا و شیوع آن در جوامع مشخصی صحبت می‌کنند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود آمریکا، چین را به عنوان یک رقیب اقتصادی هدف قرار داده و در جهان اسلام نیز بر جوامع مشخصی و یا به طور کلی بر همه آن‌ها تمرکز کند.

او با اشاره به اهمیت بالای آگاهی از رویکرد خصمانه آمریکا و اینکه حسابرسی آن از جامعه بشری برای فرار از اقدامات مجرمانه‌اش است، تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد اینست که ما از عملکرد منفی اشرار جهان آگاه شویم، تا مقابله با آن‌ها و نقش تخریبی آن‌ها را در پیش گیریم.

الحوثی با تاکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه و دستورالعمل‌های بهداشتی مسؤولان مربوطه گفت: دوری از ترس و نگرانی و این رویکرد که کرونا فاجعه‌ای غیر قابل مهار است هم اهمیت دارد و ناامید کردن مردم و ترساندن آن‌ها به شکلی که تاثیر منفی بر زندگی‌شان بگذارد، اقدامی منفی و خصمانه است.

وی تاکید کرد: نباید در این زمینه سستی شده و این خطر نادیده‌ گرفته شود، بلکه باید این شرایط را به فرصتی برای ایجاد یک دنیای جدید برای مقابله با چالش‌ها تبدیل کرد، مردم یمن با شکل دیگری از ویروس‌ها مواجه هستند که آن‌ها ویروس‌های جنگ و میکروب‌های خیانت در جنگی استعماری هستند.

این چهره انصارالله افزود: ما امروز خود را در موقعیتی پیشرفته می‌بینیم و در جنگ آزادی، استقلال و دفاع از مردم و آبرو و عزت‌مان هستیم.

الحوثی با تاکید بر اینکه هرگونه ورود کرونا به یمن با تلاش و نظارت آمریکا و از طریق دست‌نشانده آن در منطقه یعنی عربستان و امارات صورت گرفته و با آن به عنوان اقدامی خصمانه مقابله خواهد شد، گفت: ویروس کرونا به لطف خدا به کشور ما نرسیده و باید با طرف‌های مربوطه برای انجام اقدامات لازم همکاری کنیم.

رهبر انصارالله یمن در پایان به مزدوران توصیه کرد هوشیار باشند "چرا که ممکن است همانگونه که خود را در درگیری‌ها فروخته‌اند، از آن‌ها برای شیوع کرونا در مناطق‌شان و رساندن آن به یمن استفاده شود. اگر مزدوران نسبت به کرونا هوشیار نباشند، این می‌تواند حماقتی وحشتناک و خسارتی سنگین برای آن‌ها باشد".

وی همچنین گفت: حمایت‌ها از جبهه‌ها باید ادامه یابند، پیروزی‌ها و عملیات‌های مهم و جدی در میدان انجام شده و وظیفه ما اینست که به مقابله با دشمن ادامه دهیم.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: