جزئیات طرح بهداشتی ویژه حزب الله برای مقابله با کرونا

کدخبر: 2349549

منابع لبنانی از طرح بهداشتی ویژه جنبش حزب الله برای مقابله با ویروس کرونا با هماهنگی و همکاری با دولت خبر دادند.

عقربه های ساعت در حال تغییر است که همزمان با این تغییر، آمار مبتلایان به ویروس کرونا هم در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، در سایه گسترش روزانه شیوع ویروس کرونا در جهان و نگرانی از آمار فوتی ها در کشورهای مختلف، لبنان هم از این مسئله دور نیست و درقلب نبرد جهانی قرار دارد، این در حالی است که این کشور تمام عناصر ایستادگی بهداشتی و پزشکی را در اختیار ندارد، به ویژه در صورتی که این ویروس به سرعت و به طور گسترده در روزهای آینده شیوع پیدا کند که سئوالی مطرح می شود مبنی بر اینکه لبنان چگونه با چنین مسئله ای مقابله خواهد کرد و حزب الله و توانمندی های بهداشتی و پزشکی آن چگونه است و آیا طرح این جنبش برای مقابله کامل با این ویروس برای مرحله آتی آماده و تکمیل شده است.

«علی المقداد» عضو کمیسیون بهداشت پارلمان لبنان و از اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت(حزب الله) به پایگاه خبری العهد گفته است : حزب الله با توجه به مسئولیت پذیری خود به صورت خودجوش و پیشگیرانه، برخی تصمیمات و تدابیری را در ارتباط با آگاهی بخشی و راهنمایی در بخشها و مناطق برای پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اتخاذ کرده بود.

وی افزود انتشار و شیوع سریع این ویروس در مناطق مختلف جهان و به شکل وحشتناک در برخی کشورها و قاره ها مانند اروپا که در یک کابوس واقی به سر می برد،طرح دولت لبنان مبنی بر اعلام بسیج عمومی و بستن فرودگاه ها و اماکن و تاسیسات زمینی و دریایی در این راستا صورت گرفته است.

وی گفت بدیهی است که مسئولان لبنانی برای مقابله با بدترین شرایط آماده می شوند و اگر شهروندان به سیاست قرنطینه خانگی پایبند نباشند، آنگاه شاهد انفجاری در آمار و ارقام خواهیم بود.

اما آیا حزب الله طرح ویژه ای در این زمینه دارد؟ المقداد به العهد پاسخ می دهد: ما آماده شده ایم و برای تجمیع امکانات و توانمندی های خود با هدف مقابله با این وبای خطرناک کار کرده ایم، ولی در صورتی که اوضاع از کنترل خارج شوند و ویروس به شکل مخوفی منتشر شود، حزب الله بیمارستانهای اختصاصی خود همانند الرسول الاعظم(ص)، و السان جورج را در اختیار دولت و وزارت بهداشت قرار می دهد و علاوه بر آن، مراکز پزشکی و بهداشتی و امکانات بهداشتی دیگر خود را در خدمت دولت برای مقابله با این ویروس قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه ما وارد یک نبرد ملی با این ویروس شده ایم، برخی محورهای طرح بهداشتی ویژه حزب الله برای مقابله با کرونا را به این شرح اعلام کرد :

-آماده سازی بخش درمانی و پزشکی بیمارستانهای اختصاصی و مراکز پزشکی و حمایتی

-آماده سازی در سطح تیمها و کادرهای پزشکی در تمام مناطق

لذلک یکشف النائب المقداد لنا باختصار بعضا من عناوین الخطة الصحیة التی یعمل علیها حزب الله بالتالی:

-پیگیری وضعیت مسافرانی که از خارج وارد می شوند از لحظه ورود تا مرحله آزمایش و قرنطینه و درمان

- تصمیمات در خصوص توقف فعالیتها و برگزاری تجمعات به شکلهای مختلف و پایبندی به سیاست قرنطینه خانگی و کاهش اختلاط افراد

-ضد عفونی کردن سطح منازل و بیرون آنها

المقداد همچنین گفت تدابیر پزشکی و سلامتی و پیشگیرانه ای هم متناسب با پیشرفت ویروس درمرحله پیشرفته به این طرح اضافه خواهد شد و به همین دلیل ما هیچ وسیله ای را برای حمایت از کشور و شهروندان رها نمی کنیم.

نماینده حزب الله خاطر نشان کرد ما پیش از سیستم ایمنی بدن و بهداشتی به ایمنی ملی برای پیروزی بر کرونا نیاز داریم.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: