پاسخ عجیب تل‌آویو به درخواست اسرای فلسطینی

کدخبر: 2349541

اسرای فلسطینی به خاطر پیشگیری از کرونا از رژیم صهیونیستی درخواست ماسک کردند که مسئولان این رژیم، استفاده از جوراب را به آنان پیشنهاد کرد.

«وصفی قبها» از رهبران جنبش حماس فلسطین از نهادهای بین‌المللی خواست مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی در اختیار زندانیان فلسطینی در بند زندانهای رژیم صهیونیستی قرار دهند.

قبها با انتشار بیانیه‌ای گفت که این نهادهای مهتم به حقوق بشر باید چنین موادی را برای مقابله با ویروس کرونا در اختیار زندانیان فلسطینی قرار دهند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد، رژیم صهیونیستی درخواست نمایندگان اسرا در زندان «مجدو» برای دریافت ماسک را رد کرد.

قبها همچنین گفت که مسئولان صهیونیست در پاسخ به درخواست زندانیان فلسطینی برای دریافت ماسک گفتند که اسرای فلسطینی «به جای ماسک، از جوراب استفاده کنند».

وی با بیان اینکه، این نحوه پاسخگویی، بی‌توجهی به جان اسراست، هشدار داد، محروم کردن اسرا از مواد ضدعفونی کننده با توجه به شیوع کرونا، بیانگر مقاصد رژیم صهیونیستی برای ابتلای زندانیان به این ویروس است.

این رهبر حماس خاطر نشان کرد، زندانهای اسرائیلی برای حفظ جان اسرا، مناسب نیست و تا کنون هیچ یک از قسمتهای این زندانها ضد عفونی نشده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی شنبه (روز گذشته) خبر داد که 178 نفر در این رژیم به کرونا مبتلا شدند که مجموع این مبتلایان تا کنون به 883 نفر رسیده است.

انجمن اسرای فلسطینی نیز روز پنجشنبه گذشته خبر داد که چهار زندانی فلسطینی مبتلا به کرونا شده‌اند، ولی ریاست زندانهای رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این افراد مشکوک به کرونا هستند و در قرنطینه قرار گرفته‌اند.

در همین ارتباط، وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که دو نفر در این قسمت از فلسطین به کرونا مبتلا شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین خبر داد، حدود 900 نفر که اخیرا به نوار غزه برگشته‌اند، در قرنطینه قرار دارند و هزاران نفر نیز خود را در خانه قرنطینه کرده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: