آقا روحانی؛ عزت را گدایی نمی کنند!

کدخبر: 2349521

حسن روحانی از مساله کرونا جهت ایجاد پلی برای مذاکره نیز نمی گذرد و حتی بحران کرونا را نیز بهانه ای می داند تا باب مذاکره باز شود. به نظر می رسد روحانی کماکان هیچ راهی جز کلید خارجی برای حل مسائل داخلی پیدا نکرده است.

نسیم آنلاین ؛ علیرضا ربیعی: حسن روحانی و دولت یازدهم و دوازدهم شش سال تمام کشور را معطل مذاکره برای رفع تحریم کردند، اما آنچه تا امروز نصیب کشور شده چیزی جز تشدید تحریم ها، راهبرد فشار حداکثری علیه ایران، همراهی اروپا با آمریکا در اعمال این راهبرد نبوده است. سیاست نگاه به غرب و تلاش برای رفع تحریم برای حل مشکلات کشور طی این سالها مکرر و پشت سرهم شکست خورده و به دلیل عدم توجه به توان داخلی مشکلات کشور و مردم نیز دوچندان شده است.

اکنون و در حالی که بسیاری از دلبستگان گفتمان غرب گرایی به شکست آن اعتراف کرده اند و از آن سوی گفتمان مقاومت در منطقه هر روز شاهد پیروزی های بزرگ در سوریه و عراق و لبنان بوده است و شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به عنوان نماد گفتمان مقاومت مورد تجلیل تمامی آزادگان جهان قرار گرفت و دستاوردهای عظیم و فراموش نشدنی برای ایران اسلامی و جبهه مقاومت به ثمر رساند، متاسفانه هنوز عده ای در دولت همان سیاست شکست خورده قبلی را ادامه می دهند و بر طبل مذاکره می کوبند.

حسن روحانی که به واسطه عدم قاطعیت، اتخاذ سیاست های متناقض و عدم مسئولیت پذیری به عنوان رئیس کمیته ملی مقابله با کرونا مورد انتقاد جدی است و بایستی تمامی ظرفیت های داخلی را بسیج کند تا کشور از این بحران فراگیر عبور کند در همین حال با تکرار همان رویه شکست خورده سال های گذشته دم از مذاکره و التماس برای رفع تحریم می زند. در آخرین اقدام طی نامه ای خطاب به مردم آمریکا از سیاست های دولت آمریکا در تداوم تحریم ها انتقاد می کند و می نویسد : «ما در ایران همیشه اهل گفتگو بوده ایم و هرگز از آن هراس نداریم، همان گونه که در مذاکرات ۱+۵ اثبات کردیم. ما رعایت تعهدات را ضرورتی قانونی، اخلاقی و بین‌المللی می‌شماریم و نشان داده‌ایم که به توافق‌هایمان پایبندیم و عهدشکنی دیگران را نمی‌پذیریم.»

گویا حسن روحانی از مساله کرونا جهت ایجاد پلی برای مذاکره نیز نمی گذرد و حتی بحران کرونا را نیز بهانه ای می داند تا باب مذاکره باز شود. به نظر می رسد روحانی کماکان هیچ راهی جز کلید خارجی برای حل مسائل داخلی پیدا نکرده است.

از آن طرف محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز مطابق همین راهبرد در پیام نوروزی خود می گوید: «ایران باز می‌آید و برمی‌خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می‌شکند.»

ظلم و جنایت آمریکا در حق مردم ایران با اعمال تحریم های ظالمانه آشکار و نابخشودنی است، اما این بیان جناب ظریف و حسن روحانی آن هم در میانه بحران آنچه در جهان نمود پیدا خواهد کرد چیزی جز مخابره پیام استیصال و درماندگی نخواهد بود. پیامی که از ملت شریف و عزیز ایران به دور است. آنچنان که مردم طی این چهل سال گذشته نشان دادند از همه سختی ها و تحریم ها با عزت و اقتدار و تکیه به توان داخلی عبور می کنند نه اینکه عزت را در مقابل مستکبرین گدایی کنند!

ارسال نظر: