نتایج تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های وزارت بهداشت آمریکا

کرونا برای جوان‌ها خطرناک‌تر است!

کدخبر: 2349508

براساس نتایج آزمایشات اولیه از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های وزارت بهداشت آمریکا نشان می‌دهد برخلاف بررسی‌های اولیه از کرونا در کشورهای جهان، کرونا برای افراد جوان‌تر اتفاقاً خطرناک‌تر است.

نسیم آنلاین : براساس نتایج آزمایشات اولیه از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های وزارت بهداشت آمریکا نشان می‌دهد برخلاف بررسی‌های اولیه از کرونا در کشورهای جهان، کرونا برای افراد جوان‌تر اتفاقاً خطرناک‌تر است.

بر اساس تجزیه و تحلیل آزمایشات این مرکز از 2400 بیمار مبتلا به کرونا در یک ماه گذشته، درصد افراد 22 تا 40 ساله‌ای که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند؛ یک پنجم تا یک هفتم بیشتر از مبتلایان به آنفلوآنزا است. با این تفاوت که این گروه سنی، هیچ نشانه‌ای از ابتلا به بیماری را بروز نمی‌دهند.

اولین بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد یک سوم تا یک پنجم از مبتلایان به کرونا در گروه سنی 45 تا 65 سال، باید بستری شوند و در مورد افراد بالای 75 سال، این رقم بالاتر می‌رود. چنان که 30 تا 70 درصد آنان باید بستری شوند. ده درصد تا بیست و پنج درصد از مبتلایان بالای 85 سال از دنیا می‌روند. بر اساس این بررسی‌ها همچنین 80 درصد از مرگ و میرهای کرونا در آمریکا به گروه سنی بالای 65 سال مربوط می‌شود.

اگرچه نرخ مرگ و میر در گروه سنی 22 تا 40 سال همچنان اندک است، «پرابجوت سینگ»، متخصص خدمات درمانی می‌گوید «بیشتر جوان‌ها از کرونا نمی‌میرند، اما ادامه زندگی با یک ریه آسیب‌دیده واقعاً دشوار خواهد بود».

«دبورا بیراکس» یکی از اعضای کارگروه مبارزه با کرونا در کاخ سفید نیز تأکید می‌کند نتیجه بررسی‌ها در ایتالیا و فرانسه نشان می‌دهد کرونا برای جوانان خطرناک است و بسیاری از آنان اینک در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

«پرابجوت سینگ» می‌گوید داده‌ها نشان می‌دهد کرونا سن و سال نمی‌شناسد و برای همه خطرناک است: «باید با جوان‌ها به شکلی اساسی صحبت کنیم. چون آنان ممکن است ناقلان بدون علامت کرونا باشند».

مجله فوربز نیز در مصاحبه با چند متخصص بیماری‌های عفونی تأکید کرده جوانان به دلیل سبک زندگی خاصی که دارند، مهم‌ترین گروه در اجرای راهبرد «دوری اجتماعی» هستند. بیشتر افراد جوان و سالم که به این بیماری آلوده می‌شوند، بهبود می‌یابند یا ممکن است هیچگاه علائمی از خود نشان ندهند؛ اما از آنجا که این بیماری به راحتی شیوع می‌یابد، ممکن است جوانان، افراد مسن یا افراد با زمینه‌های قبلی را آلوده کنند.

اکنون مهم‌ترین موضوع برای سیستم درمانی ایالات متحده این است که از منحنی شیوع کرونا را به سطح میزان خدمات بیمارستانی این کشور برساند و برای این منظور باید سرعت شیوع کرونا را مهار سازد. کاری که براساس مصاحبه فوربز با کارشناسان سلامت و بهداشت ایالات متحده، تنها به جوانان آمریکایی وابسته است. آنان نباید از قرنطینه خارج شوند و هر گونه تماس با دیگران را به حداقل ممکن برسانند.

ارسال نظر: