نوروز آسمان کشور بارانی است

کدخبر: 2349446

یک کارشناس هواشناسی به پیش بینی ۵ روزه هوای کشور پرداخت و با اشاره به کاهش دما در بسیاری از نقاط کشور از فعال شدن یک سامانه بارشی در تهران و احتمال سیل و طغیان رودخانه ها خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی به پیش بینی ۵ روزه وضعیت جوی کشور پرداخت و با اشاره به اینکه سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال شده است، گفت: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های غربی کشور، از جمله کردستان، لرستان، ایلام، شمال شرق خوزستان، شمال البرز، قزوین و جنوب بوشهر و جزایر خلیج فارس بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بارش در بیشتر این مناطق به صورت باران و گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی شده است، ادامه داد: در مرکز، شمال خلیج فارس، و همه سواحل فردا با تداوم سامانه بارشی مواجه خواهند بود.

این کارشناس هواشناسی بیان داشت: جمعه در شمال شرق کشور و سواحل خزر شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و به تدریج این سامانه بارشی تا روز جمعه از کشور خارج می‌شود.

وی با اعلام این خبر که جمعه شب سامانه بارشی دیگری وارد آسمان غرب کشور می‌شود و شاهد بارش‌های پراکنده در زاگرس مرکزی خواهیم بود، گفت: این سامانه روز شنبه به نیمه غربی و جنوب کشور وارد و در مناطق سردسیر و مرتفع منجر به بارش برف منجر می‌شود.

نقشینه از افزایش شدت بارش در آذریایجان غربی، کردستان، زنجان، بوشهر، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کرمان، هرمزگان و جزایر مرکزی شرق خلیج فارس خبر داد و ابراز داشت: در استان‌های جنوبی و شرقی کشور بارش‌ها به صورت رگبار و تگرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه به جز شمال شرق کشور، سایر مراکز استان‌ها بارندگی خواهند داشت و به این ترتیب در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب کرمان، استان مرکزی، غرب اصفهان و شرق سمنان شاهد بارش باران خواهند بود.

این کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد: از بعدازظهر چهارشنبه به غیر از شرق کشور و از روز پنجشنبه در استان‌های واقع در البرز جنوبی شاهد وزش باد و در روز شنبه در سواحل شمالی و در روز سه شنبه در نیمه شرقی با کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما مواجه خواهیم شد.

به گفته وی تهران از امروز عصر شاهد فعالیت سامانه بارشی به ویژه در شمال استان به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود و در ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف و باران رخ خواهد داد. نقشینه با اشاره به اینکه از فردا شاهد کاهش شدت فعالیت این سامانه بارشی در تهران خواهیم بود گفت: آسمان تهران فردا ابری بوده و شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود. وی ادامه داد: با ورود موج دیگری از شنبه بعد از ظهر در تهران پیش بینی می‌کنیم بارش‌ها از روز یکشنبه در تهران آغاز شده آغاز شود.

«خبرگزاری مهر»
ارسال نظر: