تدابیر روسیه برای بازگرداندن اتباع خود از کشورهای پرخطر

کدخبر: 2349431

وزارت خارجه روسیه ستاد هماهنگی را ایجاد کرده تا با کمک‌ نمایندگی‌های دیپلماتیک در سایر کشورها، اقدامات لازم برای بازگرداندن شهروندان روسی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، مایل به بازگشت به وطن هستند، انجام شود.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که یک ستاد هماهنگی اقدامات برای کمک به حل مشکلات لجستیکی شهروندان روسی در خارج از کشور که مایل به بازگشت به وطن خود هستند، ایجاد شده است.

روز سه‌شنبه ، در وزارت امور خارجه روسیه نشست عملیاتی به ریاست "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه با موضوع اطمینان حاصل کردن از امنیت و تامین منافع شهروندان روسی که به دلیل اقدامات محدودکننده سایر کشورها به خاطر همه گیر شدن ویروس کرونا در سراسر جهان، در شرایط دشواری واقع شده ‌ا ند، برگزار شد.

وزارت خارجه روسیه بعد از این نشست اعلام کرد که با ایجاد ستاد هماهنگی و تلاش تمامی نمایندگی ‌ های دیپلماتیک روسیه در سایر کشورها، اقدامات گسترده‌ای برای کمک به حل و فصل مشکلات لجستیکی شهروندان روسی که مایل به بازگشت به وطن خود هستند، انجام خواهد شد

ستاد مرکزی هماهنگی اقدامات ضد بحران تحت سرپرستی "اولگا سیرومالووا" معاون وزیر امور خارجه روسیه فعالیت خواهد کرد.

روسیه و صربستان به دلیل کرونا ارتباط هوایی خود را متوقف می ‌کنند

روسیه به دلیل گسترش ویروس کرونا ، کلیه پروازها با صربستان را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

سفارت روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که طی روزهای آینده به دلیل وخیم تر شدن وضعیت اپیدمیولوژیک به دلیل شیوع عفونت ویروس کرونا در صربستان ، حمل و نقل هوایی بین روسیه و صربستان به طور موقت متوقف می شود. تاریخ دقیق تعلیق پروازها بین دو کشور مشخص نشده است

سفارت روسیه از شهروندان روس ساکن در جمهوری صربستان خواسته است تا هر چه سریعتر به کشور بازگردند.

تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور صربستان به 72 نفر رسیده است که دو نفر در وضعیت جدی قرار دارند. صربستان برای مقابله با شیوع این بیماری، از روسیه و چین درخواست کمک کرده است.

علاوه بر این، دفتر مطبوعاتی شرکت راه آهن روسیه نیز اعلام کرد که کلیه ارتباطات بین المللی راه آهن این کشور با دو جمهوری قرقیزستان و تاجیکستان از تاریخ 17 مارس (27 اسفند ماه) به دلیل گسترش ویروس جدید کرونا قطع شده و تا دستورالعمل‌های بعدی ، حرکت قطارهای مسافربری بین المللی متوقف باقی می ‌ماند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: