۳ رقمی شدن تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه

کدخبر: 2349421

تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه به ۱۱۴ نفر رسید که سهم پایتخت، بیشترین مبتلایان و ۵۶ نفر است و در همین رابطه محدودیت‌های شدید تجمعی، ازجمله تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت در مساجد در نظر گرفته شده است.

"تاتیانا گلیکووا" معاون نخست وزیر روسیه در نشست اضطراری عصر دیروز (سه شنبه) رئیس جمهور ولادیمیر پوتین با اعضای کابینه دولت اعلام کرد که تعداد مبتلایان به عفونت ویروس جدید کرونا در کشور روزانه 21 نفر افزایش یافته و تاکنون به 114 نفر رسیده است.

وی گفت: «در حال حاضر 114 مورد آلودگی در 26 منطقه روسیه ثبت شده است. 5 نفر از افراد مبتلا دیگر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و 109 نفر تحت نظارت دقیق پزشکان در بیمارستان هستند که 106 نفر از آنها دارای بیماری خفیف و بدون علائم هستند. ضمن اینکه 104 مورد از آلودگی‌ها در روسیه وارداتی بوده و 10 مورد از این عفونت در تماس با افراد آلوده رخ داده است.»

معاون نخست وزیر اطمینان داد که این عفونت در سراسر کشور شیوع پیدا نمی کند و افراد آلوده به ویروس کرونا در تماس با کسانی که از کشورهایی که وضعیت نامساعدی در این زمینه داشته و به روسیه وارد شده‌اند، به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مسکو، پرخطرترین شهر روسیه در زمینه آلودگی به کروناست

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل عفونت ویروس کرونا در روسیه نیز شب گذشته گزارش داد که در مسکو سه مورد جدید از عفونت جدید ناشی از ویروس کرونا ثبت شد. بنابراین ، تعداد کل موارد تأیید شده در پایتخت به 56 مورد افزایش یافته است.

بر اساس این اطلاعات، مبتلایان همگی از کشورهای اروپایی به مسکو پرواز کرده بودند و به خاطر آلودگی برخی مسافرین پرواز آلوده شدند. کارشناسان دایره کامل تماس با بیماران از جمله مسافران حاضر در فرودگاه و رانندگان تاکسی را مشخص کرده و این افراد زیر نظر پزشکان قرار گرفته‌اند.

با این وجود، معاون شهردار پایتخت روز سه شنبه اعلام کرد که برخی اطلاعات منتشره در رابطه با قرنطینه احتمالی شهر مسکو به دلیل گسترش ویروس کرونا نادرست است و چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.

در عین حال اداره معنوی امور مسلمانان روسیه اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، نمازهای جمعه و نمازهای روزانه پنج گانه در مساجد مسکو به حالت تعلیق درآمده و تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهند شد.

"میخائیل میشوستین" نخست وزیر روسیه از روسای تمامی مناطق این کشور خواسته است از برگزاری رویدادهای جمعی سرگرمی ، ورزشی و تجاری در ارتباط با شیوع ویروس کرونا خودداری کنند و "سرگئی سوبیانین" ، شهردار مسکو نیز دستور ممنوعیت کلیه رویدادهای جمعی در محل‌های بسته با بیش از 50 نفر و در فضای باز، با هر تعداد شرکت کننده را امضا کرد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: