رکورد 179 درصدی خرید اسلحه در کارولینای شمالی

موج خرید اسلحه در آمریکا همزمان با شیوع کرونا

کدخبر: 2349363

ترس از ناآرامی‌های اجتماعی حاصل از شیوع کرونا در آمریکا سبب شده آمریکایی‌ها با انگیزه محافظت از خود، جلوی فروشگاه‌های اسلحه و مهمات صف بکشند و برای خود و اعضای خانواده‌شان اسلحه خریداری کنند.

نسیم آنلاین : ترس از ناآرامی‌های اجتماعی حاصل از شیوع کرونا در آمریکا سبب شده آمریکایی‌ها با انگیزه محافظت از خود، جلوی فروشگاه‌های اسلحه و مهمات صف بکشند و برای خود و اعضای خانواده‌شان اسلحه خریداری کنند.

گاردین در گزارشی نوشت: در برخی ایالت‌ها از جمله کالیفرنیا صف‌های شلوغی جلوی فروشگاه‌های اسلحه تشکیل شده است. یکی از مشتریان در گفتگو با لس‌آنجلس‌تایمز می‌گوید: «سیاستمداران و چهره‌های اجتماعی ضداسلحه برای سالیان طولانی به ما می‌گفتند دیگر به اسلحه نیازی نداریم. اما حالا خیلی از مردم ترسیده‌اند و از روی ترس تصمیم گرفته‌اند برای محافظت از خودشان اسلحه بخرند. «لَری هایِت» مالک یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اسلحه در شمال کالیفرنیا معتقد است صحنه‌های خرید انبوه از فروشگاه او عملاً بی‌سابقه بوده است: «بعد از تیراندازی گسترده دبستان سندی‌هوک در سال 2012، این دومین باری است که من در 61 سال کسب و کارم این هجوم برای خرید اسلحه می‌بینم». هایت می‌گوید نوع اسلحه‌هایی که مردم می‌خرند، بیانگر این است که آنها ترسیده‌اند. او می‌گوید تقریباً هیچ‌کس اسلحه شکار خریداری نمی‌کند و همه به دنبال اسلحه‌های نیمه اتوماتیک هستند. او در پاسخ به چرایی این اقدام مردم می‌گوید: «ورشکستگی، بیماری، جنایت، سیاست و ... وقتی همه این چیزها را داخل یک ظرف می‌ریزید، توقع دارید چه چیزی دستگیرتان شود؟» یک وب‌سایت آنلاین خرید و فروش اسلحه به نام «اَمو» (AMMO) اعلام کرده است در 11 روز، در فاصله 23 فوریه تا چهارم مارس در مقایسه با 11 روز پیش از آن، 68 درصد افزایش تراکنش داشته است. این وب‌سایت در ایالت کارولینای شمالی و جورجیا به صورت نسبی چیزی در حدود 169 تا 179 درصد افزایش فروش داشته است. پنسلوانیا، تگزاس، فلوریدا، ایلینویز و نیویورک در رتبه‌های بعدی هستند. مدیر بازاریابی شرکت اَمو در بیانیه‌ای تصریح کرده است: «ما می‌دانیم برخی رویدادهای سیاسی یا آشفتگی‌های اقتصادی که مردم حقوق خود را از دست رفته می‌بینند، بر خرید اسلحه تأثیر می‌گذارد. اما این برای اولین بار است که شیوع یک ویروس تا این اندازه به خرید اسلحه می‌انجامد».

هجوم برای خرید اسلحه، برخی نگرانی‌ها نسبت به امنیت کودکان را افزایش داده است. بالا رفتن تعداد اسلحه و وارد شدن آنها به خانه امنیت کودکان را به شدت تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. بعد از تصادفات رانندگی، دومین عامل مرگ و میر کودکان در آمریکا، تیراندازی با اسلحه‌ است.

ارسال نظر: