حجت الاسلام نظافت: تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی کار لازمی است

ما در دین مان شفا را از اماکن مذهبی نمی‌خواهیم

کدخبر: 2349256

در دین ما آمده است اهل مداوا و اهل عقل و اهل رعایت مسائل باشید و اصول عقلی را رعایت کنید، از دعا و معنویت غافل نباشید. دعا، معنویت و توسل قرار نیست جای اسباب را بگیرد، دعا پشتوانه اسباب است.

نسیم آنلاین : حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد نظافت در مصاحبه با خبرگزاری نسیم آنلاین در پاسخ به اینکه مومنان در هنگام بلا و ابتلا چه باید بکنند، گفت: مردم در زمان بلا و ابتلا چند کار باید انجام بدهند: اولین مورد این است که به خود بیاییم و از خواب غفلت بیدار شده و به قدرت خداوند متعال و ضعف و عجز انسان توجه کنیم و گذشته خودمان را بررسی کنیم ببینیم خطایمان چه بوده و توبه کنیم. در نهج البلاغه آمده است: «لیتوب تائب» هدف این است، آنهایی که اهل توبه هستند توبه کنند. فرصتی برای تضرع و دعا و ارتباط گرفتن با خداوند متعال قرار داده شده است تا به راه صحیح برگردیم.

نویسنده کتاب طبیبانه در ادامه گفت: کار دیگری که در زمان بلا باید انجام دهیم دعا و توسل و استغاثه و کمک خواستن از خداوند متعال و در کنار همه این ها انجام وظیفه است. برای دفع بلا هر کاری که از دستمان بر می آید باید انجام دهیم و مغرور کارهایی که انجام داده ایم یا می دهیم نباشیم یعنی افراط و تفریط نکنیم.

حجت الاسلام نظافت در ادامه متذکر شدند: نگوییم کرونا را شکست می دهیم بلکه بگوییم کرونا را به فضل خدا شکست می دهیم. خداوند را نباید فراموش کرد، باید مسائل بهداشتی را رعایت کرد، بدون ضرورت از خانه نباید بیرون رفت، باید مراقب باشیم ناخواسته عامل بیماری و قتل دیگران نشویم.

این استاد حوزه علمیه افزودند: این مراقبت ها ما را مغرور نکند. بدانیم هدف این است که به خود بی آییم و از خواب غفلت بیدار شویم و وظیفه خود را انجام داده و دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کنیم. این ها مجموعه اقداماتی است که در زمان بلا و ابتلا باید انجام دهیم.

حجت الاسلام نظافت با اشاره به تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی گفت: تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی کار بسیار لازمی است، هم چنان که خانه خداوند را باید مراقبت کرد نجس نشود و اگر نجس شد بلافاصله باید تمیز کرد، خانه خداوند و اماکن مذهبی نباید آلوده به این ویروس شود. این ویروس از نجاست بدتر است چون کشنده است و آن هم به این راحتی تشخیص داده نمی شود که کجا ویروس شیوع پیدا کرده است و چه کسی گرفتار این ویروس شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد نظافت کارشناس مسائل تربیتی در ادامه گفت: مسجد نباید محلی باشد که مؤمنین گرفتار بشوند. شیطان دوست دارد مؤمنین مریض و گرفتار بشوند. ما نباید دشمنان را به بهانه ی مسجد خوشحال کنیم. دشمنان دوست دارند این ویروس دوره اش در ایران طولانی باشد.

حجت الاسلام نظافت در پاسخ به بعضی شبهه های موجود در جامعه گفتند: دشمنان و منافین دین شناس نیستند، ما در دینمان اصلاً هم چنین چیزی که شِفا را از اماکن مذهبی بخواهیم نداریم. در دین ما آمده است اهل مداوا و اهل عقل و اهل رعایت مسائل باشید و اصول عقلی را رعایت کنید، از دعا و معنویت غافل نباشید. دعا، معنویت و توسل قرار نیست جای اسباب را بگیرد، دعا پشتوانه اسباب است.

این کارشناس مسائل دینی در پایان اشاره کردند: حضرت موسی وقتی بیمار شده بودند منتظر بودند خداوند ایشان را شفا دهد، خداوند متعال وحی کرد اگر مداوا نکنی شفا نمی دهم، شافی خداوند است ولی خداوند با سبب کارش را انجام می دهد. آن هایی که خرده می گیرند در حقیقت دین را درست نشناخته اند. ما در زمان جنگ آیا تنها توسل داشتیم؟ حاج قاسم سلیمانی اهل تدبیر و برنامه ریزی بود اما اهل توسل هم بود به همین دلیل عنایات فراوانی اهل بیت در زمان جنگ به ما کردند. آن زمانی که تمام دنیا به صدام کمک می کردند توانستیم عبور کنیم.

ما در این دنیا آمده ایم وظیفه مان را انجام دهیم، خداوند متعال هم به کار های ما مدد کنند و ما نتیجه می گیریم بنابراین بدخواهان همیشه بدخواهی می کنند ما نباید بخاطر بدخواهی آنها یادمان برود کار عاقلانه و صحیح کدام است.

ارسال نظر: