اقتصاد ایران، انلاین یا ایلاند؟!

کدخبر: 2349210

قوانین احتکارشده فوق الذکر نشان می دهد مدیران فرتوت کشور در همه قوا و جناحها نه انلاین هستند و نه ایلاند!

نسیم آنلاین ؛ علیرضا خدابخشی: معلمی که در کلاس برخط الکترونیکی خود، انلاین را ایلاند تلفظ کرده است سوژه داغ موافقان و مخالفان در فضای مجازی شده است.

بنا بر قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه های اداری موظف بوده اند تا پایان مهر 91 همه خدمات خود را به صورت الکترونیکی عرضه و مراجعه مردم را حذف کنند. همین یک مورد کافی بوده است تا اقتصاد حمل و نقل ایران را دگرگون کند و مصرف سوخت را در ایران با کاهش چشمگیر مواجه کند. صدور مجوزها را سریع و اسان و شفاف و کسب و کار را تسهیل کند.

وزارت بهداشت موظف بوده است تا پایان سال 91 پرونده الکترونیک سلامت را در کشور مستقر کند این پرونده یعنی دفترچه بیمه الکترونیکی، مالیات شفاف پزشکان، اجرای راهنمای بالینی، کاهش شدید هزینه ها و فسادهای رایج در نظام سلامت ایران، شفافیت موجودی داروهای داروخانه ها و...

دستگاه های اجرایی موظف بوده اند تا پایان اسفند 91 ارسال و دریافت کلیه استعلامات بین دستگاهی را به صورت الکترونیکی انجام دهند. کمترین تاثیر این قانون کاهش فساد و رشوه در ایران است.

قوه قضاییه موظف بوده است تا پایان سال 94 طرح کاداستر و حدنگاری را کامل کند. این مهم به معنای پایان زمین خواری در ایران بوده است. دستگاه قضایی همچنین موظف بوده است تا پایان سال 91 کلیه مراحل نقل و انتقالات، ثبت اسناد رسمی و املاک را به صورت الکترونیکی انجام دهد.

همه دستگاه های مرتبط با تجارت موظف بوده اند از سال 92 سامانه الکترونیکی و هوشمند نظارت بر فرآیند واردات، صادرات، حمل، نگهداری و مبادله کالا و ارز را ایجاد کنند تا قاچاق به صفر برسد. قاچاق صفر در ایران به معنای حل معضل مزمن بیکاری در ایران است.

همه انچه ذکر شد قوانین جمهوری اسلامی بود که اجرا نشده و پس از عدم اجرا، مهلت ان تمدید و یا تجدید شده و هنوز هم اجرا نشده است. محقق شدن دولت الکترونیک در ایران که درصورت اجرای همه قوانین فوق صورت می گیرد به معنای جهشی بزرگ در پیشرفت اقتصادی ایران هم به لحاظ عدالت و هم کارامدی و بهره وری است.

قوانین احتکارشده فوق الذکر نشان می دهد مدیران فرتوت کشور در همه قوا و جناحها نه انلاین هستند و نه ایلاند! معلمی که انلاین را اشتباه تلفظ می کرد برخط بود اما ان انلاین را ایلاند تلفظ می کرد اما مدیران، برخط نیستند و فقط انلاین را خوب تلفظ می کنند! برای اقتصاد ایران مهم نیست که تلفظ ، چگونه باشد مهم ان است که دانش اموزان روستایی بتوانند اموزش را برخط دریافت کنند حال می خواهی انلاین تلفظ کن می خواهی ایلاند.

ارسال نظر: