انتخاب رنگ مانتو با توجه به چرخه رنگ

کدخبر: 2349173

احتمالا تا به حال با خانم‌هایی مواجه شده‌اید که علارغم اینکه در بسیاری اوقات مانتوهای زیبا و گران قیمت خریداری می‌کنند اما به ندرت خوش پوش هستند و برعکس آن، خانم‌هایی را مشاهده کرده‌اید که با وجود داشتن یک مانتو ساده و ارزان قیمت، بسیار شیک و جذاب به چشم می‌آیند، اگر شما نیز جز خانم‌هایی هستید که در دسته دوم قرار می‌گیرید، پس بابت این ذوق و خوش سلیقگی به شما تبریک می گوییم.

نسیم آنلاین : احتمالا تا به حال با خانم‌هایی مواجه شده‌اید که علارغم اینکه در بسیاری اوقات مانتوهای زیبا و گران قیمت خریداری می‌کنند اما به ندرت خوش پوش هستند و برعکس آن، خانم‌هایی را مشاهده کرده‌اید که با وجود داشتن یک مانتو ساده و ارزان قیمت، بسیار شیک و جذاب به چشم می‌آیند، اگر شما نیز جز خانم‌هایی هستید که در دسته دوم قرار می‌گیرید، پس بابت این ذوق و خوش سلیقگی به شما تبریک می گوییم.

اما چرا بعضی از خانم‌ها با وجود خرید مانتو گران قیمت نمی توانند زیبا و جذاب دیده شوند ؟ ایراد کار کجاست؟ در این مطلب با ما باشید تا اصول هماهنگی رنگ مانتو زنانه را در یک  استایل زیبا با هم مرور کنیم.

در ابتدا چهار راز ست کردن رنگ ها را در پوشش به شما خواهیم گفت.

برای ست کردن رنگ لباس‌هایتان با سایر رنگ‌ها به سراغ چرخه رنگ بروید. قوانین کلی استفاده از دایره رنگ شامل چهار مورد زیر است.

رنگ های اصلی قرمز، آبی و زرد را همیشه به یاد داشته باشید.

در چرخه رنگ، رنگ‌های مکمل(نارنجی،بنفش و سبز) مقابل رنگ های اصلی قرار گرفته‌اند.

برای ساختن یک هارمونی از رنگ‌های مشابه که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند استفاده کنید.

با انتخاب رنگ‌های خنثی مثل (سفید، مشکی و خاکستری) می‌توانید هر رنگی را از دایره رنگی انتخاب و با رنگ‌های خنثی ترکیب کنید.

هماهنگی رنگ مانتو با استایل شما

هنگامی که شما رنگ مانتو خود را از دسته رنگ‌های اصلی انتخاب کرده‌اید، آزادی عمل بیشتری دارید که رنگ های متناسب با رنگ آبی، قرمز و زرد را در سایر پوششتان استفاده کنید. خیال شما آسوده است زیرا که این سه رنگ با رنگ‌های خنثی هماهنگ خواهند شد، به عنوان مثال شما می توانید یک مانتو اسپرت کوتاه زرد را با شلوار اسلش خاکستری و یک کفش اسپرت طوسی با بندهای زرد بپوشید و یک استایل اسپرت و شاداب داشته باشید.

رنگ‌های اصلی با رنگ‌های مکمل نیز تضاد زیبا و باورنکردنی می‌سازند ، هنگامی که یک مانتو مجلسی بلند آبی نفتی به تن دارید با انتخاب  یک کیف دوشی زرد رنگ و یا کفش پاشنه بلند سوزنی آجری جلوه این رنگ را بیشتر خواهید کرد. 

برای ساختن یک هارمونی زیبا در استایلتان می‌توانید رنگ‌های اصلی را با رنگ‌های مشابه و هم خانواده آن کنار هم بگذارید اگر یک مانتو سارفنی گل دارقرمز به تن دارید با یک شال حریر صورتی و یک صندل پاشنه بلند زرشکی یک هارمونی زیبا و فانتزی خواهید ساخت.

رنگ مانتو با توجه به موقعیت‌ها

خانم‌های خوش‌پوش و خوش‌سلیقه با توجه به موقعیت و مراسمی که قرار است در آن حضور یابند رنگ و مدل مانتو خود را انتخاب می کنند و با دیگر اکسسوری‌ها یک ترکیب بی نظیر می‌سازند، همین کار به ظاهر ساده در زیبایی و شیک پوشی آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت. به عنوان مثال اگر به یک میهمانی رسمی و یا یک مراسم عقد دعوت شده‌اید رنگ‌های شیری، گلبهی، سفید، کرم و صورتی کمرنگ از رنگهای مناسب برای این مجالس هستند شما با انتخاب یک مانتو کت‌دار شیری رنگ با شلوار راسته خاکی و یک کفش پاشنه بلند سوزنی کرم یک هارمونی زیبا و دل انگیز خواهید ساخت، پیشنهاد ما این است که یک روسری گل دار ابریشمی استایلی زنانه و بی نقص به شما خواهد داد.

رنگ مانتو با توجه به رنگ پوست

در انتخاب رنگ مانتو، رنگ پوست و فصل‌های سال را در نظر بگیرید زیرا که این دو فاکتور در زیبا دیده شدن شما بسیار موثر است. اگر پوست شما روشن است می‌توانید از مانتوهایی با رنگ‌های گرم مثل زرشکی، آجری، خردلی و صورتی چرک استفاده کنید و اگر پوست شما گندمی و یا سبزه است در رنگ‌های سرد مثل آبی نفتی،سبز‌یشمی، ارغوانی زیباتر دیده خواهید شد.

مانتوهای مجلسی و اسپرت با رنگ‌های خنثی مثل شیری،سفید، خاکستری و مشکی مناسب هر رنگ پوستی است و بسیار کارایی دارند. شما با انتخاب این رنگ‌ها خیال خود را راحت ‌ساخته‌اید، زیرا این رنگ‌ها نه تنها با پوست شما هماهنگی دارند بلکه با هر استایلی نیز به سادگی ست خواهند شد به عنوان مثال شما یک مانتو مجلسی مشکی را می توانید بارها با رنگ‌های متفاوت ترکیب کنید یک بار با روسری نقش دار و یک بار با شال و کفش پاشنه دار زرشکی آن را ست کنید.

نگته دیگری که در هنگام خرید مانتو باید به آن توجه داشته باشید رنگ مانتو با توجه به فصل‌های سال است. مانتوهای صورتی، سبز روشن و کَرم مناسب ماه‌های سرد سال نیستند و درماه‌های گرم مانتوهایی با رنگ تیره حس گرمای بیشتری را منتقل می‌کنند، بنابراین بهتر است در فصل‌های سرد از لباس‌هایی با رنگ‌بندی گرم مانند قهوه‌ای، آجری، اُکر، زرشکی و... استفاده کنید و در فصل‌های گرم سال رنگ سبز، فیروزه‌ای، آبی روشن و... بپوشید .

ست کردن رنگ مانتو با طبیعت

شما می‌توانید در گشت و گذار بیرون از منزل یک کالکشن عکس‌های زیبا و به جذاب داشته باشید، در صورتی که هنگام سفر و گردش‌های خارج از شهر متناسب با اقلیم و طبیعت رنگ مانتو خود را انتخاب کنید . ترکیب رنگ لباس‌های خود را از روی دایره رنگ انتخاب کنید، برای ترکیب کردن رنگ‌ها در استایل، لازم است مکمل‌های رنگی را بخوبی بشناسید . همانطور که قبلا گفته شد در چرخه رنگ، رنگ‌های سبز با قرمز، رنگ نارنجی با آبی و زرد با بنفش مکمل هستند.

بنابراین اگر در فصل بهار و تابستان به مناطق شمالی کشور سفر می کنید به دلیل سرسبزی طبیعت و جنگل ها بهتر از برای زیباتر شدن عکس‌هایتان از مانتوهایی با رنگ قرمز و زرشکی استفاده کنید، اگر به دریا و مناظر برفی می روید رنگ‌های نارنجی و آجری را انتخاب کنید و در مناطق کویری مثل بافت قدیمی شهر یزد و یا در طبیعت پائیز می‌توانید مانتو بنفش یا نیلی بپوشید .

شما می‌توانید با نگاهی به چرخه رنگ با ترکیب رنگ‌ها آشنا شوید و برای زیبا و به یادماندی کردن عکس‌های خانوادگی رنگ مانتو خود را با رنگ پیراهن همسر و یا بلوز فرزندانتان ست کنید و یک هارمونی زیبا خلق کنید.

ارسال نظر: