الحشد الشعبی: پاسخ دولت عراق متناسب با تجاوز آمریکا باشد

کدخبر: 2349154

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی از دولت عراق خواست تصمیم و موضعی در حد و اندازه بزرگی تجاوز آمریکا به عراق و مقدسات آن بگیرد.

«عادل الکرعاوی» یکی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی از دولت عراق خواست تصمیم و موضعی متناسب با شدت تجاوز آمریکا به مواضع ارتش و این سازمان اتخاذ کند.

الکرعاوی، از فرماندهان تیپ ۱۹ جنبش انصار الله الاوفیاء عراق، در گفت‌‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «حمله آمریکا به مقرهای ارتش عراق و الحشد الشعبی و یک فرودگاه غیرنظامی پیام‌های متعددی را هشدار می‌دهد و اعلام آشکار از طرف آمریکا درباره خصومت علیه ملت عراق و نیروهای امنیتی و مقدسات آن است».

وی توضیح داد: «مرحله فعلی مستلزم موضع و تصمیمی از سوی دولت عراق در حد و اندازه تجاوز آمریکا است یعنی زبان محکومیت‌ها کنار گذاشته شده و تصمیم‌های جدی‌تر اتخاذ شده و برای خروج آنها از عراق اقدام شود».

این فرمانده نظامی عراقی، اظهارات محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق درباره حمله آمریکا را در راستای تایید حضور آمریکا خواند و گفت: «همه چهره‌های حامی رژیم اشغالگر آمریکا و موجودیت آن در عراق شناخته شده هستند».

ساعت یک بامداد روز جمعه به وقت محلی جنگند‌ه‌های آمریکایی مواضع نیروهایی از ارتش عراق، الحشد الشعبی و هنگ پلیس بابل را هدف گرفتند. تجاوز آمریکا، شهادت پنج نظامی و زخمی شدن شماری دیگر و انهدام مقرهای مورد حمله را باعث شد که موج گسترده محکومیت از سوی مقامات و گروه‌های عراقی را به همراه داشت.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: