پوتین قانون اصلاح قانون اساسی روسیه را امضا کرد

کدخبر: 2349126

رئیس جمهور روسیه قانون «اصلاح قانون اساسی روسیه» را که طبق آن تمدید دوران ریاست جمهوری در این کشور به همه پرسی گذاشته خواهد شد، امضا کرد.

خبرگزاری اینترفکس امروز گزارش داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قانون فدراسیون روسیه برای اصلاح قانون اساسی این کشور را امضا کرد.

براساس این گزارش، همه پرسی در زمینه این اصلاحیه بعد از اینکه دادگاه قانون اساسی روسیه، سازگاری این اصلاحات با قانون اساسی این کشور را تایید کرد انجام خواهد شد.

طبق این متمم، اصلاحیه بند ۳-۸ قانون اساسی روسیه به رای گذاشته خواهد شد و با رای مثبت بیش از ۵۰ درصد آرای مردم روسیه اجرایی خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه هفته پیش گفت او از متمم پیشنهادشده در مجلس دوما برای تمدید دوره ریاست‌جمهوری، حمایت می‌کند، مشروط بر ایکه دیوان عالی روسیه نیز مجوز این کار را صادر کند.

به نوشته پایگاه «مسکو تایمز»، در حالی که دوره کنونی ریاست‌جمهوری روسیه در سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد، متممی که یکی از هم‌حزبی‌های پوتین ارائه کرده، این امکان را فراهم می‌کند تا با توجه به اصلاح قانون اساسی، پوتین بتواند دو دوره ۶ ساله دیگر، یعنی تا سال ۲۰۳۶ رئیس‌جمهور بماند.

مجلس دومای روسیه با ۳۸۳ رای مثبت و ۴۳ رای ممتنع به متمم پیشنهادی در خصوص اصلاح قانون اساسی این کشور و تمدید دوران ریاست جمهوری رای مثبت داده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: