جهانگیری و روحانی کرونا ندارند

کدخبر: 2349109

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرواز هواپیمایی ماهان به چین باری بوده و با نظارت وزارت بهداشت انجام می شود، گفت: روحانی و جهانگیری کرونا ندارند.

محمد اسلامی درباره بسته شدن راه‌های کشور برای جلوگیری از تردد مسافران اظهار کرد: اینکه ستاد مدیریت مقابله با کرونا همواره اعلام کرده است که تردد‌های غیر ضروری انجام نشود به معنای آن است که راه، شریان حیاتی و اساسی ملت و کشور است و امکان بسته شدن کامل آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امسال مردم باید در خانه‌ها بمانند و از سفر‌های غیرضروری به ویژه در ایام نوروز خودداری کنند و ما باید امسال را به گونه‌ای متفاوت ثبت کنیم تا بتوانیم هرچه سریعتر زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

وی با بیان این که متأسفانه برخی افراد و برخی از رسانه‌هایی که خیرخواه مردم نیستند چنین اخبار کذبی را مطرح کرده‌اند، افزود: وزارت راه و شهرسازی عضو و زیرمجموعه ستاد مبارزه با کروناست و از روز‌های ابتدایی که این ویروس در چین حضور مشاهده شد و هنوز ستاد مبارزه با کرونا تشکیل نشده بود، در 17 بهمن ماه جلسه اضطراری به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و در آن جلسه تصمیم گرفته شد که تمامی پرواز‌های مستقیم ایران به چین قطع شود.

اسلامی افزود: دو ملاحظه در این پرواز‌ها در نظر گرفته شده بود که ابتدا ایرانیانی که در کشور چین هستند بازگردانده شوند و دوم دانشجویانی که در این کشور وجود دارند طبق تدابیر و تحت نظارت وزارت بهداشت بازگردانده شوند.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تمامی پرواز‌ها تحت نظارت وزارت بهداشت انجام شد و حتی در داخل هواپیما هم بخشی برای قرنطینه لحاظ شد تا دانشجویان و مسافرانی که از کشور چین وارد این هواپیما شده‌اند مشکلی برای ورود به ایران نداشته باشند، تمام این هواپیما‌ها، بدون مسافر به کشور چین پرواز کرد و ما حتی برای ارسال هواپیمای اختصاصی هم برای چین یک هفته منتظر دریافت مجوز بودیم.

اسلامی افزود: هیچ پرواز مستقیم مسافری به کشور چین صورت نگرفته و هیچ بلیتی هم فروخته نشده است. اگر موردی در این مورد زمینه ثبت شده است، باید اعلام شود تا سازمان هواپیمایی با این شرکت هواپیمایی به شدت برخورد کند.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: هم اکنون پرواز‌هایی که انجام می‌شود مربوط به پرواز‌های باری است. کالا‌های بهداشتی از کشور چین به ایران ارسال می‌شود و تمامی این پرواز‌ها تحت نظارت وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا است.

محمد اسلامی در پاسخ به این سؤال که گفته شده برخی از اعضای هیات دولت به ویروس کرونا مبتلا شدند، گفت: متأسفانه صحبت و شایعاتی در این خصوص مطرح شده است، اما تمامی اعضای هیات دولت سالم و پای کار هستند.

اسلامی با بیان اینکه تنها زمانی که آقای حریرچی مبتلا به کرونا شد آقای رحمانی (وزیر صمت) به دلیل جانباز شیمایی بودن ملاحظاتی را برای قرنطینه شدن در نظر گرفت، اما من خبر موثقی ندارم که ایشان به خاطر کرونا وارد قرنطینه شدن یا خیر.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و آقای روحانی هر دو سالم و پای کار هستند و روز جمعه دو تا سه مرتبه از طریق تلفن تمامی امور را پیگیری می‌کنند و با بنده هم به صورت مفصل تلفنی تمامی امور را پیگیری می‌کنند.

اسلامی افزود: آقای روحانی همچنان پای کار هستند، ولی متأسفانه شایعاتی مطرح می‌شود که نباید به آن‌ها توجه کرد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: