بسته شدن مرز برخی کشورهای آسیایی بر روی اروپایی‌ها

کدخبر: 2349106

با تبدیل اروپا به یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا، شماری از کشورهای آسیایی مرزهای خود را بر روی اروپایی‌ها بستند.

کشورهایی نظیر ویتنام، تایوان و نیوزیلند اعلام کردند به‌دلیل نگرانی از گسترش بیماری‌ «کووید-۱۹» از اروپا مسافر نمی‌پذیرند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، با تبدیل اروپا به یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا، وزارت امور خارجه ویتنام اعلام کرد از فردا (یکشنبه) افراد دارای ویزای کشورهای «شنگن» و انگلیس را به داخل کشور راه نخواهد داد.

این وزارتخانه در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد چنین اقدامی را به توصیه نخست‌وزیر ویتنام انجام می‌دهد. همچنین صدور ویزا برای تمامی افراد دارای ملیت خارجی به‌طور موقت لغو می‌شود.

سفارت انگلیس در «هانوی» ضمن تأیید این خبر در پایگاه اینترنتی خود نوشت این محدودیت سفر تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

در ویتنام 49 مورد ابتلا به ویروس کرونا کزارش شده است اما این بیماری هیچ قربانی نگرفته است.

از سوی دیگر دولت تایوان نیز روز یکشنبه اعلام کرد هر کدام از شهروندان کشورهای عضو شنگن، انگلیس و ایرلند همچنین شهر «دوبی» که به این کشور سفر کنند، به محض ورود، به مدت دو هفته وارد قرنطینه خواهند شد.

همچنین دولت تایوان از شهروندانش درخواست کرد در موارد غیرضروری از سفر به کشورهای فوق و خودداری کنند.

«جاسیندرا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند نیز روز شنبه گفت هرکس که از یکشنبه شب وارد این کشور شود باید به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه کند.

با این حال آردرن کشورهای کوچک حوزه اقیانوسیه که در آن‌ها موردی از کرونا رویت نشده است از این محدودیت مستثنی کرد. همچنین گفت کشورش تا پایان ماه ژوئن پذیرای هیچ کشتی تفریحی که یکی از مراکز شیوع کرونا است نخواهد بود.

تا کنون ۶ مبتلا به ویروس کرونا در نیوزیلند شناسایی شده‌‌اند و هیچ گزارشی از فوت در اثر این بیماری گزارش نشده است.

علاوه بر کشورهای نام برده دیگر کشورهای آسیایی نیز تدابیر مراقبتی برای جلوگیری از شیوع کرونا را افزایش داده‌اند. در اندونزی، فرماندار پایتخت روز شنبه اعلام کرد تمامی مدارس جهت جلوگیری از شیوع کرونا بسته خواهند شد. او گفت با وجود این‌که ۶۹ مورد مبتلا به کرونا در جاکارتا شناسایی شده است، احتمال بیشتر بودن آمار مبتلایان در این شهر ۱۰ میلیون نفری وجود دارد.

در فیلیپین نیز شهردار مانیل دستور داده است از روز شنبه منع آمد و شد شبانه در این شهر اعمال شود و از فروشگاه‌ها درخواست کرد به مدت یک ماه تعطیل شوند.

«رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین با رسیدن آمار قربانیان کرونا در این کشور به ۸ نفر، با اعلام وضعیت اضطراری، دستور داده است پایتخت مورد قرنطینه قرار گیرد.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید-۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه هشدار داده است که در حال حاضر اروپا کانون بیماری همه‌گیر کرونا در جهان به شمار می‌آید.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: