حجت‌الاسلام عالی: کرونا تلنگری برای بیداری انسان است

رحم کردن به یکدیگر از عوامل رفع بلاست

کدخبر: 2349104

رحم کردن مؤمنین به همدیگر یکی از راه های دفع بلا است. اینکه در بلا انسان تنها خودش را نبیند.

نسیم آنلاین : حجت الاسلام و المسلمین عالی در مصاحبه با نسیم آنلاین در مورد این که مردم در زمان نزول و ابتلا چه کارهای باید انجام دهند گفت: ما بلاهای طبیعی یا هر شکل دیگری را که احیاناً بعضی اوقات به صورت بلایی که فراگیر باشد داشته باشیم یکی از دستوراتی که خیلی مهم است، این می باشدکه تضرع کنیم و پناه بر خدا ببریم، این ها تلنگر ها و تازیانه هایی هستند که آدم را از غفلت بیدار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در ادامه افزود: یکی از حکمت های بلاها که در روایات بیان شده این است که عجز انسان را به خودش نشان می دهد که چقدر انسان عاجز است. همین الان هم می بینیم، که یک ویروس کوچک چگونه می تواند یک جهانی را به هم بریزد و اگر بشر تنها خودش را ببیند در عجز خود گیر می افتد مگر اینکه تضرع کند به همان کسی که تمام عالم مأمور او است. «ولله جنود السماوات و الأرض» تمام جنود آسمان و زمین، تمام ذرات عالم مأمور خداوند هستند، اگر انسان از این بُعد نگاه کند همان طوری که قرآن در چندین جا می فرماید: «فلولا اذ جاءهم بأسنا تضرعوا» چرا وقتی بئس و بلا و آن شدت و گرفتاری هایی که ما برای حکمت هایی در عالم گذاشته ایم سراغشان آمد تضرع نکردند، این یکی از کارهایی است که ما نیاز داریم. به درگاه خداوند متعال تضرع کنیم و مضطرانه درب خانه ی خداوند برویم زیرا او وعده داده است که اگر این اضطرار را درب خانه ی خداوند ببریم پروردگار عالم آن را رفع می کند زیرا او قدرت مطلق عالم است.

این کارشناس مسائل دینی در ادامه گفت: انسان باید اضطرار به ولی خداوند و حجت خداوند که در بین ما وجود دارد کند. تمام دود هایی که در چشم بشر می رود بخاطر این است که حضرت ولی‌عصر(عج) را فراموش کرده اند، به هر حال ارتباط با ولی خداوند بسیار مهم است که انسان به حضرت استغاثه کند. امام رضا(ع) در روایتی فرمودند که وقتی یک بلیه ای، یک شدتی سراغ شما آمد به واسطه ما درب خانه ی خداوند استغاثه کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عالی در ادمه این گفتگو گفت: رحم کردن مؤمنین به همدیگر یکی از راه های دفع بلا است. اینکه در بلا انسان تنها خودش را نبیند.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی با اشاره به یک داستان تاریخی ادامه داد: در روایت داریم یک بلای فراگیر، یک بیماری مثل همین بیماری زمان خودمان نسبت به یکی از اقوام بنی اسرائیلی به وجود آمد، این ها همه پناه به خانه هایشان آورده بودند، در آن پناه بردن روزنه ها و پنجره هایشان را بر روی یکدیگر باز کردند و غذا ها را به یکدیگر می رساندند که گرسنه ای شب سر به بالین نگذارد، آن گرفتاری و بلا رفع شد و به پیغمبرشان از سمت خداوند متعال وحی رسید که وقتی بندگانم به همدیگر رحم می کنند، من که ارحم الراحمین هستم و خالق مهربانی هستم سزاوار تر هستم تا رحمتم را فرو بفرستم، پس بلیه را برایشان دفع کردم.

حجه الاسلام عالی کارشناس مسائل دینی در ادامه گفت: در بلا وقتی آدم رحم کند مورد رحمت خداوند قرار می گیرد، نگاه کنیم خیلی ها الان گرفتار هستند و مشکل دارند، خیلی ها کاسبی هایشان تعطیل شده، این ها روز که پول در می آوردند شب می توانستند خرج کنند اما الان با مشکل مواجه شدند. خب باید مشکلات آنهایی که حداقل می شناسید مانند فامیل، آشنا، دوست را رصد کنید. همسایه بتواند تا جایی که امکان دارد کمک کند، این ها باعث می شود آن رحمت خداوند نازل شود.

حجت الاسلام و المسلمین عالی با اشاره به رحمت خداوند بر مردم ایران در زمان هشت سال دفاع مقدس افزودند: ما در زمان جنگ، جنگ به آن عظمتی که یک جنگ جهانی بود و ما هیچ چیزی نداشتیم یک جهتی که رحمت خداوند نازل شد این بود که به هر حال همان پشت جبهه کمک به همدیگر و روحیه ی دوست داشتن همدیگر و کمک به کسانی که در میدان جنگ بودند وجود داشت. این ها همان چیزی است که رحمت خداوند را نازل می کند، لذا در بلا ما اگر این کار ها را انجام دهیم خیلی می تواند موجب دستگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی با تشکر از پزشکان و پرستاران و گروه های جهادی گفت: باید از کسانی که در صف اول مبارزه و جهاد و در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند یعنی پزشکان و پرستاران تشکر ویژه کرد. همان گونه که مقام معظم رهبری مطرح کردند کسانی که از دنیا رفتند به عنوان شهید محسوب می شوند و علاوه بر آنها نیرو های مردمی که به صورت داوطلبانه رفتند و روحیه می دهند هم به کادر پزشکی و هم به بیماران، این ها را هم باید تشویق شان کرد. انشاءالله خداوند به همه آن جزای خیر بدهد انشاءالله این بلیه هم بر طرف بشود.

ارسال نظر: